Konvertera dng till jpg direkt i telefon

Hej

Har råkat ta några bilder i raw format men hittar inte ett sätt att konvertera dem till jpg. Jag är medveten om att det finns tredjepartsprogram och online tjänster för det men jag vägrar att tro att Apple inte tillhandahåller möjligheten i sitt OS. Men hur jag än vrider och vänder och även efter jag sökt på nätet kan jag inte hitta ett sätt att göra det direkt i telefonen. :man_shrugging: Kan någon hjälpa mig?

Spara bilden i en mapp i Filer. Håll inne på bilden → välj Snabbåtgärder → Konvertera bild → JPEG.

Jag kör ett genvägar-script

https://www.icloud.com/shortcuts/8e2d11801ecc427aa2c8b805730b6daa

1 gillning

Tack för svaret Zop! Dock ser jag inget alternativ som heter "snabbåtgärder" när jag klickar på bilden som jag kopierat till Filer:

@Thor
Tack för tipset men finns det ingen inbyggd "Spara som..." funktion i iOS? Dessutom är jag osäker på hur ditt skript fungerar. Måste jag öppna länken i telefonen (nu skriver jag från en Mac)? Vilka inställningar har konverteraren? Det är ju det jag vill undvika - att använda tredjepartsprogram/skript. Annars har jag Lightroom etc.

Våra menyer ser olika ut där. :thinking:

Hm... konstigt. Kör vi olika OS? Jag har 15.6.1.

Jag har iOS 16.1.1.

Då måste det vara något de lagt till i 16. :thinking:

Är på resande fot med dålig uppkoppling och hela resan ligger i telefonen. Känns skakigt att uppdatera nu.:cold_sweat: Får väl vänta i två veckor tills jag kommer hem. :slight_smile: Men tack en gång till för tipset! Även om det känns konstigt att de lagt in en såpass naturlig funktion så sent som i iOS 16. :thinking: