Kontantkort till ”backup-telefon”?

Vi har en numera oanvänd iPhone som vi tänkte sälja. Nu fick vi besök från utlandet, i c.a. 1-2 månader till. Hon har satt på flygplansläge för att hon har tokhög roamingavgift, vilket gör att hen inte kan kontakta oss när hen är ute. Och vi kan inte ringa hen när hen är ute.

• Jag tänker att vi loggar ut från vår iCloud på vår backup-telefon, raderar allt, och startar upp den utan att logga in på nåns iCloud.
  • Sen tänker jag om man kan köpa nåt billigt kontantkort (ni får gärna rekommendera vilken som är bäst)
  • Då kan vi få kontakt med hen när hen inte har wifi, och på samma sätt kan vi få kontakt med hen.
  • Hur vi om vi också vill kunna hitta hen på Find My Friends? Måste vi sätta upp ett fake iCloud konto till hen i så fall? Eller finns det nån tredjepartsapp som funkar bra utan iCloud?

Nåt annat tips?

Hen kommer fortfarande ha sin egen telefon också, denna kommer bara vara för att ringa mellan oss tills hen åker hem.

Comviq kontant t.ex. bara att ladda på.
Google Maps har ju den funktionen också, men kräver ett konto såklart precis som ICloud så låter enklare att bara skapa ett iCloud konto.

E-sim? Eller vad har hon för lur?

iPhone 11. Finns det nån fördel med min original fråga att välja esim över fysiskt sim?

Mitt tips är att skaffa ett kontantkort och sätta det i hennes telefon, då kan hon använda alla sina appar som vanligt.

Menade hennes lur. Har hon möjlighet att ha ett e-sim behöver hon ju bara ha en telefon med sig

2 gillningar

eSIM kontantkort från Comviq går att få under hundralappen/månad.
Då kan hon nyttja sin vanliga lur, givet att hon har en ledig eSIM ”plats”.
Fördel eSIM: enkelt, kan nyttjas utöver vanligt SIM.

Lite nyfiken blir man ju när du skriver hon två gånger för att sen ändra till hen. :upside_down_face:

Off tonic så är hen ett ord jag har väldigt svårt för. Förstår att det finns en plats för det men känns fortfarande för mig väldigt konstigt.

Kul! :rofl::tropical_drink:
Betyder ju ungefär samma sak…

2 gillningar

Smidigare att skriva än "Han eller hon" när man inte vill vara specifik.

Idag kan det ju vara vilket som så det är väl inte så noga om man skriver han eller hon. :joy::joy:

Jag har också svårt för hen, kommer nog aldrig att använda det ordet.

Hen stör mig inte. Det är lite som att säga chokladbollar i stället för n*gerbollar. Det är ingen uppoffring för min del. Däremot blir det tradigt med ickebinära som vill kalla sig de/dem.

Jag har är helt för att folk ska vara gay/bi etc. Men att de under de senaste 5 åren av mänsklighetens existens blivit livsviktigt att kalla folk deras önskvärda pronomen de har för dagläget känns lite väl.

Mvh gubbkäringen

2 gillningar

Chokladbollar har man ju sagt i många år och när man använde det tidigare namnet hade man inte en tanke på rasism (inte jag iallafall) då det inte användes med en negativ klang. Gay, bi och allt vad det heter har jag heller inga som helst problem med heller men just hen har jag svårt för. Kan inte förklara varför, möjligtvis att man är uppväxt med han och hon och det sitter i ryggmärgen.

MVH Grottmänniskan

4 gillningar

Jag skrev en början om mina tankar men du fick ihop det bättre.

@RolexJocke Samma gäller dina tankar.

2 gillningar

telenor Kontantkort: Ladda, köp och beställ | Telenor kontantkort ska fungera utomlands men inte alla länder godkäner kontantkort eller comviq kontantkort Kontantkort - Köp, ladda & registrera kontantkort - Comviq Kontantkort - Köp, ladda & registrera kontantkort - Comviq eller halebop kontantkort Köp kontantkort med surf & samtal | Halebop.se