Konstig ”frysning” av telefonen

Skulle kolla på Apple TV. Använder fjärrkontrollen i telefonen. Då låser sig fjärrkontrollen/telefonen. Man har fjärrkontrollen framme, em inget händer. Även Apple TV blev obrukbart.

Appen , fjärrkontrollen, går inte att stänga ned genom att svepa uppåt. Om jag försöker tvångsavsluta sätter en siren igång som jag tolkar som att den håller på att ladda upp för att ringa SOS. Så vad gör man då?

12 Pro iOS 15.

Ps. @Cribe … som sagt…

Haha Steve kan inte vara glad på dig där uppe…

1 gillning

Men du lyckas då få dom mest märkliga problem :grin:

2 gillningar

Känner inte exakt igen de problem du beskriver. Har dock varit med om att tangentbordet inte kommer upp när jag skall skriva i sökrutan.

Har du prövat hard reset?

Nu kom det ett samtal som hördes som en ringsignal, men telefonen är toklåst. Så här ser den ut.

Men vad ska jag göra? Sirenen indikerar väl att den tänker ringa SOS? Den drar igång när jag försöker göra en hard reset, dvs hålla in volym+sidoknapp. Hur triggar man normal SOS?

Du skall trycka en gång på volym upp, sen volym ned en gång sen hålla in power knappen tills äpplet dyker upp

1 gillning

Det är då sirenen går igång som jag tolkar som varningssignalen att den kommer ringa SOS. Signalen går igång ganska snabbt, lite innan hard reste skulle kört igång.

Så var det.

Han kör beta fast det inte är beta, håller en hel avdelning med jobb hos Apple. :joy::joy::joy: