Konsten att flyga nästan gratis och/eller uppgradera till bästa klassen (SAS Plus) kostnadsfritt

Så jävla B, tur man inte flyger med SAS ofta. Jag flög mycket thaiair förr då morsan hade bolag i Thailand. De hade en ekonomi plus som motsvarade business på många andra europeiska bolag, och man blev ofta uppgraderad till business också

2 gillningar

Jag tycker SAS Plus intercontinentalt är riktigt bra. Lite som business var förr (läs innan lay-flat säten), till en vettig peng eller få poäng för uppgradering.

Ah men menade att nuförtiden i single aisle har skippat draperiet.
SAS har iofs ganska bra business på deras Long Haul (Dual aisle)…men helt rätt där är det ett skynke till pöbeln.
Men det har alla flygbolag, det är en reglatorisk sak.

nähädu du sa du åkte Norge till palm i höstas.

Stämmer men då betalar jag noll kronor också. :slight_smile: Skulle aldrig betala för SAS “business”

Du vill inte ens betala för annan business vill jag minnas från diskutioner på andra ställen…

1 gillning

Nja, för mina barn snarare. Flyger business meet i jobbet nu för tiden.

A post was merged into an existing topic: Allmänt dålig stämning

A post was merged into an existing topic: Stora politiktråden

När kommer review på en riktig first och en riktig Lounge?

1 gillning

Trodde du skulle fixa de som kan besöka ”alla” !!!

Men Dubai är läskigt. Man får inte dricka och kvinnor måste klä sig i nikab… Så dit ska man inte åka.

Edit: ah du menar alla lounger… men jag blir ju för full varje gång så kommer bara bli massa dickpix

haha, släpp det :slight_smile:

Haha , ta ett kort per terminal du är på från nu - ja vinkar tillbaka :raising_hand_man:t2:

Då säger vi så…

:metal:t2:

aldrig

Jobbar inge … dåligt med lounge bilder :man_shrugging:t2::joy:

Jag är ju på semester :slight_smile:

1 gillning

Oki :innocent:

Slänger in en brasklapp här för appen AwardWallet, den låter en hålla koll på alla bonuskort och aktuella poängsaldon. Funkar finfint, det går dessutom att vidarebefordra kopia på resplaner och bekräftelser till ens egna konto, så håller appen koll på eventuella ändringar och när det är dags att checka in.

Fått det att funka med British Airways, Norwegian, SAS och (hör och häpna) SJ.

iOS: https://apps.apple.com/se/app/awardwallet/id388442727

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.itlogy.awardwallet&hl=sv

2 gillningar