Konflikten i Mellanöstern

Israel …

1 gillning

Sen får de 100000:- av Syrien om de åker tillbaks hit. :joy::joy:

Mycket läsvärd:

” Kanske är inte ens en rysk seger i Ukraina så given som många i Moskva och på andra håll vill tro.”

Man får se vad som händer:

Sharialagar är sällan positivt, typ aldrig.

1 gillning

Styra ett land med religion blir aldrig bra, speciellt inte Islam som har en rätt skruvad syn bla kvinnor.

Aftonbladet...

1 gillning

Vad antyder du? Det är inte bara Aftonbladet som skriver om det.

Det var väl mer en reaktion på vad du antydde. Det var lite vagt.
Tycker du Israel gör fel?

Det är jag inte ensam om att tycka. Internationella brottmålsdomstolen (ICC) har utfärdat arresteringsorder mot Israels premiärminister Benjamin Netanyahu och Israels tidigare försvarsminister Yoav Gallant för anklagelser om krigsförbrytelser och brott mot mänskligheten.

1 gillning

Starka källor där.

Men inte mot Assad, Khomeini, Qassem, Kim Yong Un etc. Makes sense.

ICC har noll makt btw, precis som korrupta FN.

Det vet jag och det är ju helt galet, de har ingen jurisdiktion över någon medborgare i ett land som inte skrivit under Romfördraget och dessutom är ingen dömd.
Men frågan är, vad har detta med det du länkade att göra?

1 gillning

Vad består problemet i att Israel förstör Assads kemiska vapenfabriker som man genom åren använt i över 300 attacker mot sina egna civila senaste 12 åren för att döda sina medborgare?

1 gillning

Tycker att det är någon form av försvarsallians som ska ta beslut om attacker mot andra länder. Ett enskilt land ska inte agera polis.

1 gillning

Det står på de flesta ställen att de gissar (suspekt) att det producerats kemvapen på dessa ställen. De har inte visat att det faktiskt är så innan de slår till. Att bomba ställen på gissningar är ganska tveksamt. Sen om det visade sig stämma, bra. Jag hoppas Israel kan bevisa att de gjort rätt.

Att diskutera om man ska agera mot eventuella kemvapen tar för lång tid.
Det som är farligare än kemvapen är kemvapen man inte har kontroll över.

Israels underrättelse tjänst Mossad är en av de bästa i världen så troligen är det kemvapen där och måste någon agera nu.

Det verkar rätt lugnt i Syrien nu. Men många länder som har intressen där:

Kan vi inte bara bygga en stor fet mur runt hela mellanöstern och sen stänga av nyheterna därifrån? Så vi slipper eländet.

Jag är född på 70-talet, och varenda j*a nyhetssändning, dygnet runt, året runt, har det handlat något om de där satans bråken. Jag är så trött på skiten!

Kan.det.inte.bara.ta.slut!?

Det har varit så många resor fram och tillbaka om detta, så det blir tillslut att man inte orkar lyssna eller sätta sig in i vad som händer. Svårt att ta till sig något som man inte riktigt förstår sig på eller som man ens kan relatera till. Har under hela mitt liv hört talas om oroligheter på Västbanken, sen vad det innebär har man inte riktigt fattat.

1 gillning

Jag är oxå född på 7o talet och minns att det ofta var repotage från gazaremsan på nyheterna. Fanns ju inget annat att kolla på så hela familjen satt bänkade framför tvn kom jag ihåg.
Såg barn i min egen ålder som kastade sten och någon förtvivlad tant i konstiga kläder som skrek. Varken skolan eller någon vuxen pratade om det så jag fattade inte vad jag tittade på, var mest konstigt och lite läskigt.

1 gillning