Kommande Indiana Jones har fått sin första trailer

Från sajten:


Indiana Jones and the Dial of Destiny har premiär 30 juni i sommar och nu har filmen äntligen fått sin första trailer.

Comic Con i Brasilien är i full gång och det visade sig betyda en hel del spännande nyheter. Den första trailern för Dial of Destiny har visats under mässan och det med en Harrison Ford i toppform.

Trailern ger oss en nostalgisk början och en Dr. Jones som talar om att dessa äventyr är över för honom, men lyckas ändå bli indragen i de actionfyllda scener som följer.

Med piskan, hatten, snabba risiga jeepar, vapen och snyggt tajmade pareringar. Vi får till och med se en liten koppling till Star Wars och Millenium Falcon, i en cockpit som vi känner igen.

Indiana Jones and the Dial of Destiny

Disney gav oss också en sprillans ny poster för filmen.

Via: Lucasfilm.

2 gillningar

Indiana Joans? :slight_smile:

Där fick man gåshud!!! :smile:

1 gillning

Hehe, såg det precis när jag pubbade, men det skall vara åtgärdat nu! :slight_smile:

1 gillning

Jag märker hur mitt nya intresse färgar hur jag ser på film/tv/trailers...

tillbringade 10 minuter med att analysera hattarna Indy har på sig (det är olika) och fundera över hur jag formar om min brukshatt till samma utseende :slight_smile:

4 gillningar

Verkar ju lovande :slightly_smiling_face:
Kan ju inte vara sämre än 4an i alla fall.
Tycker fortfarande att detta är intressant
Spielberg till Lucas. Jag vill regissera en Bond film. Lucas till Spielberg. Jag har något mycket bättre än en Bond film i åtanke :slightly_smiling_face:

Från sajten:


Den femte Indiana Jones-filmen kommer innehålla en ung Harrison Ford under den första femtedelen av filmen.

Industrial Light & Magic är det som ligger bakom specialeffekterna som ser till att Indiana Jones ser ut som på 80-talet. Till hjälp användes just inspelat material som Lucasfilm haft sedan 80-talet. Början av filmen kommer att utspelas år 1944 under ungefär 25 minuter med den här tekniken som är skräddarsydd för Harrison Ford. Regissören James Mangold avslöjade nämligen detta i en intervju nyligen.

Resten av filmen kommer att flyttas fram till år 1969 då Indiana Jones har fullt upp med att förhindra nazister. Om vi ska tro producenterna bakom filmen så ska det se såpass äkta ut att filmen känns som att den spelades in för 40 år sedan. Vi vet inte riktigt om det är positivt eller negativt men vi får hoppas att föryngrandet av Harrison Ford blir såpass bra att det inte tar bort fokuset från handlingen. ”Indiana Jones and the Dial of Destiny” har biopremiär den 28 juni.

Via: Engadget

Är skeptisk. Jag tycker att Harrison Ford var för gammal för att svinga piskan redan 2008. Att göra honom yngre med CGI känns inte helt rätt heller.