AI är begreppet som vi ser allt oftare nuförtiden och inom fler och fler områden. Kokai tar nu hjälp av AI för att underlätta inköp av digitala medier.
Företaget The Trade Desk lanserar nu plattformen Kokai som använder sig av artificiell intelligents i alla delar av inköpsprocessen för digitala medier. Tjänsten kommer att hjälpa annonsörer att få tillgång till, inte bara webben utan även tredjepartsinformation på ett mer sömlöst sätt. Under företagets keynote i New York nyligen och i samband med lanseringen framkom det också tydligt att The Trade Desk försöker lossa det låsta grepp som branschens “walled gardens” har över annonsörernas budgetar.
Kokai har åtkomst till 13 miljoner annonsvisningar varje sekund där varje sådan kan innehålla tusentals distinkta signaler. Så här säger Jeff Green, grundare och VD av The Trade Desk:
“– The Trade Desk drar nytta av ett rikt men också komplext dataset. Med Kokai kan vi hjälpa våra kunder att förstå datan med AI och hjälpa marknadsföraren att fatta de bästa besluten. Programmatisk annonsering har utvecklats snabbt under de senaste fem åren, och vi måste se till att alla marknadsförare får tillgång till den fulla kraften i datadrivet beslutsfattande på ett så intuitivt sätt som möjligt.”
Vi ser nu AI dyka upp inom väldigt många områden och tillägget “AI” syns allt oftare i produktnamn – är det en fluga eller är det framtiden?
Källa: Pressmeddelande