Klumpfri O’boy

En lite tips här, kanske känt av den stora oboy drickar eliten, men det slog mig för några veckor sedan. Att den gammal oanvända, ganska dåliga, mjölkskummaren kunde få en nytt syfte.
Som Oboyblandare.

Ber om ursäkt för bilderna, det är livets charmiga stress som satt sin prägel på dom.

13 gillningar

Bra tips, detta har jag gjort i flera år och det funkar alldeles utmärkt, tycker även det blir mycket godare med skummet. :+1:t2::+1:t2::yum:

1 gillning

Klumparna är ju det man vill ha, åtminstone som barn. Inte druckit O’boy på säkert 15-20 år, pucko som gäller för min del :+1:t3:

3 gillningar

Gör samma sak här hemma

1 gillning

Vill du ha klumpar kan du pröva att blanda med apelsinjuice. :wink:

1 gillning

Tack för tipset. Jag har gjort en annan variant. Bara hällt i lite mjölk i glaset och oboy. Rört om ordentligt och sedan hällt i resten av mjölken. Inte perfekt men bättre än att hälla i all mjölk från början.

2 gillningar

Har inte druckit O’boy på säkert 30 år men gillade klumparna, blir ett par Pucko när man besöker Sibylla.

Lite kul för ett par år sedan när O’boyen var slut hos leverantören och det såldes dyrt på Blocket & Tradera. :joy:

6 gillningar

Vi har det som en helggrej, kul för kidsen att få ”köra själv”.

@Hakan_Ander , så brukade jag också göra under uppväxten. Funkar också prima!

Jag blir sugen på Oboy och Skogaholmslimpa ungefär en gång per år. Det sämsta som hänt är den färdigskivade Skogaholmslimpan. Saknar de lite tjockare bitarna som man kunde skära själv.

5 gillningar

Måste dessutom vara ost som pålägg.

1 gillning

Nu senaste köpte vi en variant med mindre socker, ej godkänt. Så vi går tillbaka till originalet igen.
På helgen får man ju lyxa till det lite :relaxed:

men… hur… får man till klumparna då? :man_shrugging:

1 gillning

Vet inte, aldrig lyckats med, iofs säkert minst 20 år sen jag drack O’boy. Häller i O’boy, på med mjölk, rör om med sked. Kanske var bättre ingredienser i sakerna förr. :slight_smile:

Häll i pulvret snabbt i kall mjölk och rör om sakta med en matsked så får du fina klumpar. :joy:

2 gillningar

mmm…mums

Det konstigaste med att oboyen såldes dyrt är ju att det är godare att gör chokladmjölk själv från kakao och socker.

1 gillning

Hipster!:joy:

2 gillningar

:grin: kan inte vara oväntat med tanke på att jag brygger min egna öl och har skägg.

2 gillningar

inte glömma mössa på sommaren.

3 gillningar

Du får börja stoppa korv, starta surdegshotell och bokashikompostera också.

2 gillningar