Klockköp

Ja, det kan jag förstå. Den känns kanske inte riktigt så solid ut som en femtusendollarsklocka ska. Men jag gillar den och har inte haft några problem med den.

1 gillning

Jag gillar verkligen utseendet men som sagt en del DD moduler har krånglat och de går inte att reparera. Byte är ju inte helt gratis.

1 gillning

Fick precis mail från Glashütte Original som vill använda några av mina senaste bilder i sin marknadsföring på social media. Så nu är det bara att fakturera. :joy:

10 gillningar

Testar en korrekt bakgrund till Månklockan. :joy:

11 gillningar

min favvo klocka faktiskt :ok_hand:t2:

2 gillningar

Funkar fint dom där bakgrunderna. :+1:

1 gillning

Japp bra tryck mjuka och smidiga så jag är helnöjd.

1 gillning

Speedmastern är ju en ikon. Min är från 1968 så det är en pre moon. Gillar bakstycket bättre när det inte står First watch on the moon ingraverat.

1 gillning

Nu djäklar..:heart_eyes:

Min säger hej!

8 gillningar

Testar en modernare reissue nu när det mörknar så kan ju lysmassan få en chans att visa upp sig. :joy:

5 gillningar

Jag var på väg att köpa en från 1974 i fyrtioårspresent till mig själv men jag åkte till Japan istället. Kanske dags för en i femtioårspresent istället.

3 gillningar

Omega Speedmaster ”Moonwatch” har sedan jag var barn varit min gral. Köpte den från arvet av min mor. Det kändes viktigt att ta pengarna från det kontot. Ger klockan dubbelt värde. När min far gick bort var jag relativt ung och fick ärva några fina Omegor. Den i guld använder jag än idag.

8 gillningar

Alltid fint med minnen eller personer kopplat till saker.

Jag har en Certina från 50-talet jag ärvt från min morfar. Det är ingen fin klocka egentligen men den var viktig för honom som jobbade på järnvägen hela sitt liv. Jag hade den på mig på vårt bröllop.

7 gillningar

Alltid trevligt med födelsedagspresenter. Speedmaster har ju varit en riktigt prisvärd klassiker men Omega har skjutit i höjden de senaste åren. Så det gäller kanske att vara på hugget innan det spårar ur helt.

Jo, jag vet tyvärr. Har haft en bevakning på eBay sen länge och dom har lätt gått upp $1,000 på tio år.

Jag börjar bli riktigt velig kring detta med klocka :stuck_out_tongue:
Vet verkligen att det är som att jämföra äpple och päron MEN.
Jag har snart nått ett sparmål jag satt upp och för 4 år sedan sade jag att jag kommer köpa en Tudor black bay 58 när jag nått det målet.

Samtidigt är jag riktigt sugen på att köpa en Apple watch Ultra och investera mellanskillnaden :sweat_smile:
Min nuvarande apple watch börjar sjunga på sista versen. Till hösten ska jag vara föräldraledig, dvs sunka runt hemma och då kommer nog Tudoren samla damm kommande 6 månader.

Vet vad en viss herre med klock-namn kommer säga

2 gillningar

No comment.

Klart du ska ha en AW Ultra, då kan du ju göra nåt annat kul med de 30k du får kvar. :thinking:

Jag blir lätt chockad när jag ser priserna på nya Omega.

3 gillningar