Klassiska Segway skrotas

Från sajten:
image

Segways tidigare huvudprodukt Segway PT – det tvåhjulade balansfordonet slutar nu tillverkas.

Det numera Xiaomi-ägda bolaget Segway slutar nu tillverka sitt signaturfordon. Segway PT används av både poliser och turister runt om i världen. Men förra året stod dessa fordon endast för 1,5% av företagets inkomster.

Den sista rullar ut från fabriken den 15 juli och går där med i graven. På tal om graven, Jimi Heselden som 2010 köpte bolaget omkom senare samma år i en tragisk Segway-olycka. Ödets ironi.

Segwaychefen Judy Cai säger:

”Det här var inte ett lätt beslut att fatta men trots att den pågående globala pandemin har påverkat försäljningen var det inte en avgörande faktor i beslutet”

Källa: Di Digital.

 

Felaktig information. Han var inte grundare av Segway. Han köpte bolaget i början av 2010 och dog senare samma år.

2 gillningar

Ah, tack. Då ska jag fixa till det!

Asså jag gråter ! De bästa som har hänt ink skivat bröd ska alltså försvinna ! :sleeping:

Den stora frågan, ska Woz nu sluta spela Segway-polo…,

eller köpa på sig ett lager?

1 gillning

Jag har inte ens hunnit testa mojängen. :frowning: Har skjutit fram det hela tiden. :slight_smile:

Kommer även uttrycket ”segway” dödförklaras nu, d.v.s. när man byter ämne: ”let me segway to a new topic”.

Exakt så :hugs:

Let’s segway to another gateway :hugs:

Vill minnas att något bolag med kossor hette så. Som gick i graven även dom, eller uppköpta, minns inte. Kanske åkte de på patrull mot Bregottfabriken… Varmt idag.

Gateway, numera ägt av Acer!

Ok tack :+1: