Tror du det kan ha något med min favoritbil har så otroligt lång huv att jag gillar den?
Jag vill dock ha tow mirrors istället för dom där små grejerna. Lack och allt annat ser fint ut i min smak!
Tror du det kan ha något med min favoritbil har så otroligt lång huv att jag gillar den?
Jag vill dock ha tow mirrors istället för dom där små grejerna. Lack och allt annat ser fint ut i min smak!
@RolexJocke får ju ståfräs av sånt där.
Han är väl ingen Ford kille vill jag minnas. Tror dock han är det i själen!
Ingen Ford kille eller jänkare fanatiker. Höll på med sånt i min ungdom men blev klokare med åren.
Hittade en gammal bild på min sista jänkare en Pontiac Firebird -70 som jag svetsade dit ett targa tak på från en nyare modell och monterade en Trans Am spoiler bak. Lackade den i SAAB 9000 guldmetallic och satte dit Trans Am dekaler. Detta var runt 1990.
Men du äger ju fortfarande en Mustang från -65?
Den klassas inte som en bil.
Kul att bläddra i bland gamla bilder.
Så här kunde det se ut på min verkstad tidigt 90 tal. Man hade mer tid för projekten än att köra till tippen.
Men idag är det mer ordning och mindre lek.
Är den i körbart skick idag? Är ju ändå en klassiker.
Nix, den har aldrig varit körbar i min ägo. Endast i delar. Kanske kan bli ett projekt när man är pensionär.
Min morfar hade en sån firebird på 70-talet. Fått berättat för mig att den gjorde över 200km/h på den gamla vägen mellan Stockholm och Arlanda då tidigt 70~tal.
De hade glädjemätare och var inte körbara över 160 km/h så killgissar på att det var en liten överdrift.
Förmodligen. Det finns dock en rolig historia bakom det där, min morfar jobbade som grovsmed på den tiden, alltså svetsade bland annat tänder till grävskopor. Han hade på den tiden en duett som firmabil, det var en kille som han jobbade med som hade Firebirden, den killen var gravt alkoliserad så i fyllan och villan kom de överrrens om att morfar fick byta sin duett som kanske var värd 4K då mot den här killens Firebird som var värd närmare 20K. Min morfar sa nej, för att han trodde att detta var fyllesnack, men sedan dagen efter så var det en annan kille som kom och bjöd 10K kontant för Firebirden. Men den här killen var ialllafall såpass schysst så han sa nej för han hade lovat min morfar att de skulle byta rakt av för han behövde duetten för att köra reservdelar till grävmaskiner med.
På den tiden gjorde man mycket märkliga affärer. En bekant bytte till sig en Opel Kapitän mot en svartvit TV & 2 flanellskjorter.
Jag själv köpte en Camaro -67 Cab med en rak 6:a & automat för 1500:- i början av 80 talet. Den hade varit värd fläsk idag. Körde sönder ett knippe Volvo 164:or på 80 talet också vilket inte var så smart men på den tiden var de inget värda.
Nej nu får nog @zop städa upp här i elbilstråden.
Jag köpte min första moped för ett sexpack öl.
Det var mycket enklare förr.
@MrMustang tror två inlägg inte kom med. Dom två sista!
Fortsätter att leta bland lite gamla bilder och inser att man hade mycket mer tid när man var yngre.
Klicka här om du vill se hur det gick till att fixa upp en gammal bil
Jag har svårt för biltrådarna. Är helt ointresserad. @MrMustang får gärna städa.
Dafen, eller är det en Volvo 66?, antar jag tillhör det som skulle till tippen
Har för mig att riktigt fina sådana med 8:a låg på 60’ -85.