Klarna satsar på True crime-podd

Från sajten:
image

Klarna känner vi alla till och ser överallt idag som betalalternativ både online och i fysiska butiker. Senaste tiden har de gjort flertalet andra satsningar utanför just betaltjänster och har nu satsat på att ta fram en egen podcast som fokuserar på ekonomiska brott på nätet.

True crime-podden Kalla bedrägerier handlar om ekonomiska brott och görs tillsammans med radiojournalisten Simon Moser (En mörk historia och P3 Dokumentär). Den ska ge fokus på Klarnas arbete med säkerhet och även ge lyssnare förståelse för hur dagens bedragare arbetar. Podden kommer i fyra avsnitt som innefattar bland annat bedrägerier och ID-kapningar. Första avsnittet släpps idag och finns redan på Spotify och andra platser där vi hittar podcaster idag.

“Vi upplever att våra kunder har alldeles för låg kännedom om vårt omfattande säkerhetsarbete, och inte heller känner till hur skickliga dagens onlinebedragare är” – David Sandström, marknadschef på Klarna.

Via: Breakit.

“Finns på Spotify och andra platser där poddar finns”
:face_with_symbols_over_mouth:

1 gillning

Vad svär du åt?

Att du utgår från att Spotify är din bästa vän när det kommer till poddar. :japanese_ogre:

1 gillning

Hehe, det är det verkligen inte. Använder det aldrig, men eftersom det funkar på alla plattformar så tänkte jag att det var bästa länken att lägga in!

Funkar på alla plattformar? Lite ironiskt då eftersom en hel del poddar på Spotify inte funkar någon annanstans.
Är det då en podd?:thinking:

Nej, det är inte en podd om den inte är öppen. :slight_smile:

1 gillning

Amen!:pray:

Haha, ja men uppenbarligen har de även poddar som finns överallt. Och ”podcast” har blivit en så stor grej att självklart vill producenterna ha betalt. Om de då sluter avtal med enskild tjänst, visst det kanske inte är en podcast då? Är det radio då? Eller? Men är P3 inte radio för att vi betalar radion via skatten? Även om du eller annan enskild person bojkottar Spotify eller Podme som gör på detta vis så behöver det inte vara den generella uppfattningen och du har valet att välja en annan tjänst, precis som jag också nämnde i artikeln.

1 gillning

Mina vänner, det här är en fight ni kommer förlora, precis som vi förlorade mot särksrivarna.

I know. Men vi ger inte upp i första taget. :wink:

Men som tur är är det inget låst innehåll på Spotify som lockar mig. Bara massa trams. :joy:

2 gillningar

Här är jag team @Hakan_Ander men det vet ni redan. :zipper_mouth_face: