KitchenAid lanserar produkter för kaffeälskaren

Från sajten:
image

KitchenAid har en relativt stor produktportfölj men de är mest kända för sina bakmaskiner men nu riktar de sina blickar mot kaffeälskarna.

KitchenAid har lanserat en Espressomaskin och en kaffekvarn för dig som är trött på snabbkaffe eller att brygga i en vanlig, tråkig kaffebryggare. Espressomaskinen kommer utrustad med ett ångrör så du kan skumma mjölk och den har även två temperatursensorer som bibehåller optimal temperatur under bryggningen. Den påminner väldigt mycket om deras bakmaskiner i designen och ser inte ut att vara speciellt stor och klumpig. Är du sugen på denna så får du hosta upp 5 499 kronor.

 

Det blir ju ingen Espresso utan nymalda kaffebönor så därför lanserar de även en kaffekvarn. Kvarnen har en digital display på framsidan och det går att väja mellan 70 olika malningsstorlekar. Det går även att mala direkt i portafiltret och prislappen för kvarnen ligger på 2 799 kronor.

Källa: KitchenAid, via Tjock

2 gillningar

Snygg :heart_eyes:

Designen påminner ju om Smeg. Den där retro looken är inget jag går igång på. Känns som produkterna tar lite extra plats med det ”bulliga” utförandet.

2 gillningar

Småläcker tycker jag. Jag dricker väldigt mycket kaffe måste jag säga. Runt 20 koppar om dagen. Jag är dock ingen superfindrickare! Men gott kaffe är aldrig fel. För min del gillar jag svart och starkt.

2 gillningar

skulle nog rekommendera en sage barista express istället som första steg när man vill gå in i hem espresso träsket.

1 gillning

Ja, det här påminner väldigt mycket om OBH nordicas Chili linje.


Kanske är det chili-linjen som hämtat inspiration från kitchen-aids klassiska hushållsassistent. Men den röda färgen i kombo med retro-utförande kommer för alltid vara OBH nordica för mig.

1 gillning

Synd att man betalar mest för märket när man köper Kitchenaid. :neutral_face:
Men såg fina ut!

1 gillning

Minst sagt, har deras bakmaskin och jag och frun (som är bagare) är inte nöjda. Extremt svag motor som knappt orkar med. Men snygg är den :joy:

3 gillningar

Exakt. Vi köpte några kitchenaid grejer. Ena pajjade i fästet efter några dagar. Kitchenaid sa det är en förslitningagrej och vägrade byta. så vi skippar kitchenaid framöver.

Kenwood är bra grejer.

Använder mammas från tidigt 70-tal. Still going strong. Fast jag bakar inte så ofta.


Lussekatter, strax före jul.

7 gillningar

Dom där är byggda för att hålla en livstid!

Ja, har för mig att den har 350 i kraft bara?
Men dom var bättre förr som man brukar säga!
När jag var yngre ville jag inget hellre än att köpa en kitchenaid men vid vuxen ålder hade jag mer förnuft och skaffade en Kenwood. :sweat_smile:

Påminner lite om vår dualit brödrost.
bild

Japp! Blir nog en Kenwood här med, gillar Ankarsrum också riktigt snygga prylar.

1 gillning

Ankarsrum är rejäla! Mamma har en ganska gammal från tiden det var Electrolux, den är väldigt fin och rolig att göra bullar i.
Gillar min kenwood skarpt, om den går sönder någon gång kommer jag ersätta den med en finare modell. :relaxed:

2 gillningar

Har en Electrolux, en sen innan de blev Ankarsrum. En riktigt bra degknådare som sägs hålla hur länge som helst med ett och annat rembyte.

2 gillningar

Ja dom är riktigt fina! Enda nackdelen är att dom är väldigt stora haha.

Ja det är ett problem faktiskt - vi har typ ingen plats att ha hushållsmaskiner framme när de inte används.

Jag har tre maskiner framme. :see_no_evil: Men hade hellre haft dom undangömda men finns ingen plats haha.

20 koppar per dag. Tänk hur mycket tid och strul innan du fått ditt kaffe. När jag vill ha en kopp skall det gå hyfsat snabbt - inget duttande och malande. Kör själv kapsel (Nespresso) sedan 9 år - funkar för mig

1 gillning