Kinesiska shoppingappen Temu ligger etta på App Store

Från sajten:
image

Är det något den här planeten inte behöver mer av så är det billiga skräpprodukter från Kina men många verkar gilla att köpa billigt krimskrams för den kinesiska appen Temu seglar upp som etta i App Store.

Du har säkert sett en och en annan influencer prata om Temu men har du missat det så har du säkert inte missat deras banners och annan reklam på sociala medier. Den aggressiva marknadsföringen verkar ha burit frukt för Temu har seglat upp som den mest nedladdade gratis-appen på App Store. Temu har som slogan att på deras plattform kan man “shoppa som en miljardär” då allt är löjligt billigt och det är även gratis frakt. Det finns redan idag flera e-handelsplattformar för att köpa billigt skräp från Kina och frågan är om det verkligen behövs en till?

Temu ägs av bolaget PDD Holdings som i sin tur ägs av den löjligt rika Colin Huang och vi kan nog räkna med att varorna som sälj har tillverkats under rätt otrevliga förhållanden och håller rätt dålig kvalité med tanke på prislappen de har på sina prylar.

Nya Wish.
Har fått en del reklam på sociala medier från Temu. Så mycket billigt jävla skräp som folk köper.

1 gillning

Laddade ned appen nu bara för att kika, toppsökningen var fleshlight haha.

1 gillning

Får upp reklam för den där sidan i mitt Facebook & instaflöde hela tiden. Skulle aldrig köpa något därifrån.

Google är inte bättre :slightly_smiling_face:

Haha helt jävla sjukt! Laddade ner för att kolla om det verkligen stämde, och det gör det!

Ingen censur heller, rätt så starka bilder! Det räcker med att klicka på den svarta sökikonen så söker den automatiskt efter fleshlight och visar starka bilder. Är det en bra upplevelse för våra barn?

Ålder 4+ i App Store känns fel.

Kom till och med upp som annons på App Store.
Så jag var tvungen att ladda ned skiten.
”Dåliga köp från AliExpress” är mitt mellannamn så varför inte?

1 gillning

Snart får vi veta vilken fleshlight som får Teknikveckan rekommenderar.

Köpte den här.
Temu verkar bättre än Ali.
Snabbare leverans.
Har det inte kommit inom 15 dagar får man 50 spänn att handla för.
Då får man ju nästan en Fleshlight på köpet ju. :heart:

IMG_8021
IMG_8024

1 gillning

Annars har du denna :joy::joy::joy::joy:

Man har ju hört talas om hålfot. :face_with_peeking_eye:

1 gillning

Hur lång är leveranstiden på en sån däringa fleshlight :thinking:

Har inte installerat appen så jag vet inte men är de snabba så kanske recensionsexen kommer i Teknikveckans julkalender.

Är väll fortfarande den där tullavgiften?

Sånt är löst sen länge från Ali/Wish etc. Förutom rena butiker som man köper från som är utanför EU.

Jaha, där ser man vilken koll jag har :joy:

Wtf, jag får verkligen inga spännande köptips. Klickade på sökikonen och fick upp det här..:exploding_head::sunglasses::sweat_smile:

Varför det står baby stuff i sökrutan vet jag inte, den var tom innan jag klickade på sökikonen.

Uppenbart att den går på tidigare surfhistorik :wink::wink:

1 gillning

Nog för att jag ska få barnbarn men jag har verkligen inte googlat på bebisprylar eller kvinnokläder..:joy:

1 gillning