Hänger ni något på Kickstarter?
Följande projekt har jag backat.
Ouya
2012: Den blev av, dök upp, men var så långt före sin tid, spelen var fruktansvärt dåliga. Razer köpte den men lade ner den 2019.
Bikes vs Cars
2013: En film om bilismens kamp att krossa cyklismen. Malmö-filmare. Blev av, den var nice.
The Iconic Pillow Collection
2018: Kuddar formade som Apple-produkter, dök upp utan problem. Gick snabbt också.
HyperJuice: Worlds Most Powerful USB-C Battery Pack
2018: När det här med stora powerbanks med USB-C var nytt. “Halva priset” var dock precis det som de sedan såldes för i butik när de kom och då var de i bättre kvalitét när det kom till höljet och så. Jag gjorde till och med YouTube på det.
MoovyGo 9 in 1 USB-C
2019: Från en tid då multihubbar för USB-C inte var så vanliga idag. Har ej fått men inser att jag kan ha missat ett mail från november 2019 där jag förväntades fylla i något haha. Skall ta tag i detta nu.
Lumapod (Via Indiegogo)
2019: En lättviktstripod som jag vill ha med mig när jag är ute och reser. Tar lång tid men de har skickat totalt 27 uppdateringar om olika uppmaningar så väldigt seriösa. Det har varit intressant att följa med fabriker i Kina som inte riktigt hållit kvalitén, resor fram och tillbaka. Kinesiska nyåret och så klart Corona som kommit ivägen.
Virtuellt
2020: Podcast med Victor Leijonhuvud - är igång nu. Victor har varit med i Teknikveckan-podden några gånger.
Nyss backade projekt som fortfarande är igång och som går att backa.
Bird Buddy: A Smart Bird Feeder
Backar enkom för att se om det här faktiskt kan bli av. Låter väldigt avancerat med kameror, soltak (tillägg) och en app som måste fungera bra. Om den gör det får det bli present till pappa.
The Couch Console
Bara för att kunna göra en video om. Beställde faktiskt två bara för att
Vad har ni backat för roliga projekt genom åren?