Runt om i världen har flera Tesla-ägare fått ägg och andra otrevligheter på sina bilar efter Musk gick upp och gjorde Hitlerhälsningar på scenen och vissa har försökt skydda mot dessa saker genom ett klistermärke.
Ni kanske har sett en eller två Teslor på stan med klistermärket “I bought this before Elon went crazy”? Detta blev ett sätt för många Tesla-ägare att visa sitt missnöje med Elon Musks handlingar och uttalanden som har regnat ut ur munnen på honom senaste tiden. Kia i Norge har nu lanserat en reklamkampanj där de har smällt på ett eget klistermärke på en av deras EV3 där det står “I bought this after Elon went crazy”.
Kia säger i ett uttalande till norska Kampanje att “Det finns ingen form av agenda mot Tesla eller Musk, utan bara ett försök till en rolig kommentar på något man ser överallt nuförtiden.”
Fortfarande väldigt malplacerat. Kia har ju ingen sån skandal i ryggen, så varför göra en grej av det överhuvudtaget? Det är väl bättre att låta Tesla gräva sin egen grav på egen hand kan jag tycka.
För att vara övertydlig så är det uttalandet jag stör mig mest på, att det med denna kampanj inte finns någon form av agenda mot Musk eller Tesla. Det är väl klart som korvspad att det gör, men finns bättre sätt att konkretisera det de sysslar med än att klistra upp såna där klistermärken på en bil som inte överhuvudtaget har med saken att göra.
Tycker att det är lite småkul av Kia. Förstår att man vill se det mer som ett skämt på vågen av Tesla-ägare som vill markera sitt missnöje med Musk, snarare än att det skulle handla om en agenda mot Musk och Tesla.
Annars kan man ju tänka sig lite som Apples gamla Get a Mac-reklam: