Kias nya EV4 kan bli en svensk favorit

Ja det påstås det, har ingen egen erfarenhet🤷🏻‍♂️
Men som sagt det kanske man till viss del har igen i andrahandsvärdet.

Tesla brukar påpeka att de har låga servicekostnader vilket nog kan stämma. Å andra sidan så är försäkringen ofta mycket dyr.

Kollade och serviceavtal på en typ EV6 ca 2000 kr per år. Men vad som ingår har jag ingen aning om

För privatleasing av EV3 så är servicekostnaden 1260 kr/år (105 kr/mån). Inte så mycket kan tyckas, å andra sidan så undrar man ju hur mycket service som eg behövs på en ny elbil de tre första åren...

Har serviceavtal, men vill minnas att jag läst att första servicen på EV6 ligger runt 3 000 kr och andra runt 6 000 kr. Men det skiljer sig säkert mellan olika verkstäder. Har lite dålig koll på vad som ingår, men vill tro att det är luftfilter, bromsvätska och ockulärkontroller. Andra servicen har ett byte av SOS-batteri.

Kylarvätskebytesintervallet ligger på 21 000 mil på EV6.

1 gillning

Jag köpte iofs begagnat och en hybrid så lite mer att serva på en sådan men jag köpte till serviceavtal på tre år bara för att slippa hålla på jaga billigast pris hos olika ställen. Betalar runt 200 pix i månaden för tre års serviceavtal vilket kändes som ett rätt bra pris.

4 gillningar

Svårt att klaga på, får nog revidera uppfattningen om att Kia har dyr service.

1 gillning