Ken ej lägga till kort Apple Pay

Vi försöker lägga till sonens Nordeakort i ApplePay. Men får detta meddelande:

Regionsintällningen är Sverige på sonens telefon. Han har även svenska som språk. Vad är detta?

Har ni försökt via Nordea Wallet-appen?

Osäker på om Nordea Electron fungerar med Apple Pay:

Har du fyllt 18 år? Då kan du själv ansöka om ett Nordea Debit. I kortet får du en kompletterande reseförsäkring utan extra kostnad och du kan ansluta kortet till Apple Pay eller Google Pay.

Bara via vanliga Nordea-appen. Proceduren funkar fint ända till sista steget. Vore det kortet eller åldern kanske de kunde skriva det?:thinking::sunglasses:

Testar Nordea Wallet

Kontrollera så att inte någon VPN är påslagen också.

1 gillning

Verkar dessutom finnas Apple-regler.

1 gillning

Hade liknande problem häromdagen när en av sönerna fick nytt Nordea-kort. Han är 15 år och haft fungerande Apple Pay sedan han fyllde 13. Var tvungen att ringa support som bekräftade att de hade en massa problem ”med nya regler från Apple”. Det var mycket vl gjorde innan det funkade men tror den springande punkten var att man måste öppna kortet 60 min för internetköp. Och att alla misslyckade försök skulle vara raderade.

1 gillning

HAn fyller 12 senare i år och då verkar det finns viss möjligheter vilket du bekräftar. Men tydligen helt stängt för de under 13 vilket känns helt vrickat. Hur kan man ens komma på tanken att inte göra det här teknikneutral? Men det är väl Apple/USA som har en annan syn på detta antar jag.

Håller helt med dig att det känns märkligt med 13-årsgräns. Men i så fall lär det inte funka förrän sonen blir 13 (jag kan med egen erfarenhet hos barnen bekräfta att det är åldersgränsen som gäller), tyvärr.

Tjejen på support hos Nordea jag pratade med suckade lite då hon verkade sitta med en hel del ApplePay-frågor och jag fick tydligt intrycket att de faktiskt var i händerna på Apple hur de sätter regelverken. (Och Apple hade gjort något senaste tiden som lett till problem i Nordeas Wallet-app vad jag förstod det som.)

1 gillning