Kebabpizza var populäraste pizzan på nyårsdagen 2022

Från sajten:
image

På nyårsafton är vi finklädda, äter fin mat och dricker gott men dagen efter så är det en så flottig pizza som möjligt i framstupat sidoläge i soffan som gäller.

Känslan när man vaknar upp på nyårsdagen är inte alltid trevlig och att starta det nya året med att vara bakfull är inte helt kul, om än väldigt självförvållat. Men det finns ju ett par räddningar så som att hälla i sig vatten, ta en alvedon eller två och det kanske viktigaste av allt – bakispizzan. Tänk att en cirkelformad deg med tomatsås, ost och topping kan vara en sådan räddare dagen efter och nu har Wolt har kollat upp vilken pizza som beställdes mest under nyårsdagen 2022 och vinnaren är kebabpizzan.

Kebabpizzan var den mest beställda pizzan på nyårsdagen i samtliga städer förutom Stockholm, Karlstad och Sundsvall där Vesuvio och Margherita var i toppen. Det värmer även mitt stockholmshjärta att se att den fruktansvärda Hawaii-pizzan med obehagligt varm burkananas inte ens var med på topp tre-listan i Stockholm. Hur det såg ut i respektive stad kan du se nedan:

Gävle
1. Kebabpizza
2. Vesuvio
3. Hawaii

Göteborg
1. Kebabpizza
2. Margherita
3. Hawaii

Halmstad
1. Kebabpizza
2. Vesuvio
3. Hawaii

Helsingborg
1. Kebabpizza
2. Margherita
3. Pommespizza

Karlstad
1. Vesuvio
2. Kebabpizza
3. Peperoni

Linköping
1. Kebabpizza
2. Hawaii
3. Vesuvio

Malmö
1. Kebabpizza
2. Margherita
3. Capricciosa

Norrköping
1. Kebabpizza
2. Grekisk pizza
3. Margherita

Stockholm
1. Margherita
2. Peperoni
3. Kebabpizza

Sundsvall
1. Margherita
2. Vesuvio
3. Capricciosa

Umeå
1. Kebabpizza
2. Vesuvio
3. Calzone

Uppsala
1. Kebabpizza
2. Vesuvio
3. Capricciosa

Örebro
1. Kebabpizza
2. Vesuvio
3. Hawaii

Via pressmeddelande

1 gillning

Är Hawaii en god pizza?

  • Ja det ju gott!
  • Nej för fasen, döda ananas på pizza!
  • Aldrig ätit en Hawaii.

0 röster

I år tror jag på pizza med banan, melon, kiwi och citron.

2 gillningar

Tror jag ska blanda den i drinken...

2 gillningar

Förstår din avsky. Hawaii har ju knappt hälften av ingredienserna för den perfekta pizzan. Lägg på banan och krydda med curry så blir det en fulländad Tropicana.

2 gillningar

Kiwi har jag testa på pizza, inte alls dumt :ok_hand:

Citat De mest populära pizzorna beställda från Wolt

Jag blir lite trött på PR trick som vi bara faller för

Wolt är inte samma sak som Sverige.

2 gillningar

Håller med dig om det. Säger kanske mer om Wolt än om pizza och Svenskar på nyårsdagen

1 gillning

Är dålig på detta men i teorin när man till exempel gör undersökningar etc så krävs det inte alls för många svar för att ta ut statistik på hur det ser ut i till exempel hela landet. Känns som detta borde vara lite samma sak.

När vi tar den där ölen ska vi ta en napolitansk pizza på ett italienskt ställe. Fruktfritt :heart:

Tills jag tar upp en konservburk med ananas ur innerfickan på kavajen. :crazy_face:

2 gillningar

Det är ju inte ananasen som är äckligt på Hawaii. Det är skinkan. Äter aldrig pizza med skinka på. :nerd_face:

Och säga ”den är gooood”?

1 gillning