Kavli lanserar ostdressing med touch av chili

Från sajten:
image

Den orangerosa tuben har nog stått på många bord runt om i Sverige när fryspuckarna ska stekas eller grillas och nu lanserar Kavli en ny smak.

Utöver sin oförklarligt populära hamburgerdressing som undertecknad tycker smakar smält plast med oidentifierbara klumpar så är det nu dags för en ny smak till sommaren – Nacho Cheese. Precis som det låter så handlar det om en ostdressing som har en mild smak av chili.

“Gör din egen Nacho Burger med chrunch och toppa med en rejäl klick Kavli Amerikansk Dressing Nacho Cheese. Kombinationen av krämig ost och mild chili för tankarna till det färgstarka tex mex köket. Dressingen passar till alla typer av burgare eller varför inte som ostdipp till tacos säger Annicka Hultin, Brand Manager på Kavli.”

Den nya smaken har börjat åka ut till butiker och finns att köpa hos bland annat ICA, Coop, Willys och Citygross – priset ligger på cirka 19 kronor. Undertecknad tipsar dock om att göra en egen cheddarsås istället genom att vispa ned smör och mjöl i en kastrull. Späd med mjölk och vispa runt ett tag. Smält ned osten och släng i lite salt, paprikapulver och färsk, finhackad chili.

Källa: Pressmeddelande

2 gillningar

Även användandet av halvfabrikat är en livsstil.

Bra recepttips @Marcus_Attefors, det ska jag testa!

En cool grej med Kavli är att ägaren är en ideell stiftelse där vinsten till hälften återinvesteras och till hälften delas till välgörenhet där de anställda får bestämma var pengarna ska gå.

1 gillning

Instant buy!

Har även provat deras shiracha och jalapeño som jag tycker är helt okej.

Ser ett tema här – allt som är starkt!

Är gott!:yum:

*Döljer eftersmaken :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Det hade jag aldrig hört förut. Det är ju superintressant och roligt. Jösses vad Nacho Chees det kommer ätas här...:sweat_smile:

Sedan ser jag att de har Västerviks senap, Bollnäsfil, Perstorp Ättika och Eriks såser. Det är ju rena gourmetmecka..:sunglasses:

Helt okej!

Sentimentalitet :slight_smile:

Jag brukar använda Caj'p en gång om året, ler lite när jag känner doften av tändvätska (här finns en gräns dock, jag använder det inte själv :stuck_out_tongue: ) och köper dennis-korv ibland.
Inte för att det är så jäkla gott utan för att det smakar/luktar barndom/minnen.

Måste testa.:nerd_face:

2 gillningar

Tur att du räddade upp den där bilden med vinägerchipsen!

Dom är till frun och dottern. Inte min grej. :wink:

Nej nu jäv… :smiley:

1 gillning

Den här kan ni hoppa över. Milt sagt.:grimacing:

Men man ska inte dö nyfiken iaf :joy:

2 gillningar

Du kommer dö när du smakar. :joy:

1 gillning

Salt och vinäger chips är ju de absolut bästa! Slår grillchips utan tvekan! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 gillning

Go home. You’re drunk.

Men här hemma verkar det vara Lay’s som dom gillar.
Både OLW eller Estrella får tummen ner. :man_shrugging: