Kastruller och grytor – vad ska man ha?

Många stekpannor blir det…:sweat_smile:

2 gillningar

Vad kör du för värmekälla?

Har stekpannor redan. Är kastruller jag är ute efter :blush:

Induktion

1 gillning

Använder deras grytor, sauteusepannor och blandskålar också

1 gillning

Sorry, det var nog bara länken som for dit.
Jag kör deras gryta, sauteuse, kolstål och blandskålar. Det är inte det bästa men det är bättre än standard och mer prisvärt än liknande

1 gillning

nakna kockens kastruller

Är också ute efter nya stekpannor och det verkar som att folk är extremt missnöjda med Scanpan - att de inte håller mer än något år. Fascinerande att de blivit så populära då.

Scanpan rostfri. Odödliga

Inte hemma hos @Esse. :joy::joy::joy:

1 gillning

Jag är nöjd med min Scanpan CTX. Beläggningen är intakt efter 4 års användande.

Låt mig gissa, bränn inte vid maten och handdiska? :slight_smile:

1 gillning

Alltid handdisk. Jag använder en järnpanna när det ska vara riktigt varmt t.ex. vid stekning av lövbiff.

Det är bra - hade nog tusan kört gjutjärn över hela linjen om det inte var för att övriga familjen skall orka lyfta upp dem också :slight_smile:

1 gillning

Ronneby har ju lättjärnspannor också.

1 gillning

Handdisk och aldrig på full värme. Så håller den länge. Vi är nöjda med våra två som vi haft i drygt 2 år.

Efter många diskussioner om stekpannor och ha testat en hel del är jag rätt säker på att väldigt mycket klagande är handhavandefel.
Non stick tål inte hög värme, de tål inte metallverktyg och de bör handdiskas (inte med den elaka sidan av en svamp).

De kommer trots det slitas ut så småningom, hur länge beror på hur mycket de används.

1 gillning

Man måste ju reprepsentera hoodet liksom. Även om Ronneby Bruk ju faktiskt ligger i lilla skithålan Kallinge.

Jag tror det också - men då är ju slutsatsen som profeten @RolexJocke redan kommit fram - inget för The Essmeister

1 gillning

Minns att Scandiapresent hade en ”outlet” i Ronneby eller var det Karlshamn kanske? Fanns en hel del stekpannor till bra pris. Har varit där vid flera tillfällen.