Kartor och rutter

Har suttit och planerat en rutt med flera stopp, 2 ggr, för tydligen kan man inte spara en rutt, eller har jag missat nått?

Visst kan du spara. Du sparar som guide.

2 gillningar

Rutt sparas också automatiskt under Senaste.

Kanske skulle ha sagt att det är på datorn, mobilskärmen blir för plottrig och jag sätter oftast mina egna "släppt kartnål" mål :slight_smile:

1:a grovplaneringen, sen börjad jag lägga till flera delmål då jag tryck fel och allt försvann.
Bara börja om....

Samma förfarande där. Skapa en guide.

2 gillningar

HereWeGo har kartor också:

Har dock inte testat på datorn.

Varför lägger man delmål? Man stannar ju ändå när det är läge för tankning, kaffe eller att göra sina behov. :joy::joy:

Det var väl mer förr när navigationssystemen inte klarade av att hålla för långa sträckor i systemet på en gång.

Japp, har den också,den jag använde jag innan Wase :slight_smile:

Finns det någon app som kan tracka var man kört och rita ut det på en karta? Kl XX var jag där, etc. Tog jag vägen genom Österrike eller var jag i Tyskland, etc.

1 gillning

Bara att dra ner på medicinerna, då vet man vart man varit. :joy::joy::joy: Hittar ut själv.

Jag använder Timeline funktionen i Google Maps för det, den trackar ställen man besökt och hur man reser. Funkar för det mesta automatiskt men ibland får man manuellt korrigera om man nu vill ha mer exakt data

Edit: kombinationen Google maps timeline och Google Photos gör den ännu bättre då den utifrån bilderna verkar avgöra vart man varit bättre

2 gillningar

Google Maps sköter det automagiskt med Timeline.

2 gillningar

Den här funkar kalas om man har en GoPro och filmar med i bilen:

2 gillningar

Bättre karta än alla navigatorer i världen...

1 gillning

Har iPhone men får inte igång det hela pga någon platsinställning jag inte förstår var jag aktiverar? Några tips?

Kör du det från Google Automotive i bilen eller från telefonen? (Automotive hade varit smutt…)

Oj du, bra fråga , jag har allt aktiverat typ
Hittar inte den inställning du har där på skärmdumpen.
I iPhone inställningar för Google maps har jag ”alltid” inställt så den kan plocka min plats i bakgrunden

I Google maps om du går på timeline sen punkterna uppe till höger och inställningar är allt i-checkat där? Jag har allt förutom sista ”visible to businesses”

Bra, tack. Fick igång det nu. Låg under inställningen där jag kikat men det var också en kryssruta vid själva enheten som skulle vara ikryssad.

1 gillning

Ja , den där är lite lurig , tror man bara ska ha på den på enheten man mest har med sig (telefonen) för de har buggat nån gång när jag installerat om iPad och den valts som default
Men bra att de löste sig :slight_smile:
Gå in i timeline inställningarna och kryssa i så du får en highlights på mail, jag tycker allafall de är kul att se (det går såklart att se under ”insights” i timeline delen också)

1 gillning

Är i telefonen.

1 gillning