Kanske nya skärmar på ingång

Men gu vad trevligt om det kommer en fristånde 5k skräm från Apple, iaf med en apple logo på.

Nu tror jag inte detta är bevis på det i sig men ja det hade varit trevligt och det kommer säkert.

1 gillning

För min del får de skippa logan så länge det kommer en skärm som passar plånboken

Fast slippa pannan på den där LG-skärmen är ändå viktigare än att plånboken räcker till!

1 gillning

Hur är det möjligt att göra en osymmetrisk ram runt en skärm. Vad använder designern själv för skärm?

2 gillningar

Du vet hur det är. Arkitekter bor i sekelskiftshus och ritar betong- och glas-härken.

2 gillningar

Att skippa Apple logon, har du fått i dig gammal glögg och mögliga pepparkakor o blivit tokig :rofl::rofl::rofl:

Hmm iof om nya iMacen får ”samma” design som en gigantisk iPad så blir det ju lite tight med en logo. Hoppas den kommer gå att tilta, det ”enda” jag saknar med dagens iMac. Är ju helt grymt att få upp en pdf tex stående.

1 gillning

Säkert en ingenjör som som ligger bakom designen :stuck_out_tongue:

LG har en identitetskris - eller de flesta skärmtillverkare har det.

De flesta har båda snygga skärmar och skärmar som är högspecade. Men sällan i kombination.

1 gillning

Aa, ser “övertung” ut. Hade varit bättre med större kanter runt allt.

Tänker mig att Apple skulle kunna göra dessa väldigt lika iom M1, M2 osv… tunna som få.

Är det någon som vill köpa min iMac 2017, 512gb, 40gb ram, i7?

Finns inga LG Ultrafine-skärmar kvar på Apple Store längre under skärmavdelningen. Nu är det bara Apple XDR-skärm. Det sägs att Apple håller på att ta fram en ny billigare skärm och vi får hoppas att detta är ett tecken ditåt.

Det hade ju varit otroligt coolt om det var en OLED-skärm, oled på dator är så otroligt vackert. Men det är nog inte troligt med tanke på att det precis kommit 4K-panaler och det är inte ens LG som gör de själv.

Är det kanske dags att Apple gör nåt av det där köpet LuxVue som pysslade med microled. Apple investerade en massa pengar i en fabrik för det där (så sent som förra året), men sen blev det tyst.

Ja, men det har du nog rätt i, det är klart det blir MicroLED-skärm. Det är väl gott nog jämfört med OLED trots allt.

1 gillning

:grin::hugs: