Kan man lägga upp en delad Outlook 365-brevlåda i Apple Mail?

Har precis efter viss perspiration och nagelbitning lyckats registrera domänen som vår hemsida ligger på i vår Office 365.
Vi har ett par e-postadresser som heter invoice@domän.se och info@domän.se som jag lade upp som delade postlådor.
Kollegorna vill för allt i världen inte gå ifrån Apple Mail App, men jag ser inte direkt något uppenbart sätt att lägga upp en delad postlåda i Apple Mail.
Har vi någon kunnig här inne?

Även Apple Mail lär ju som alla andra mailappar kunna hantera flera konton, tänker att alternativet är ju att göra det, lägga upp som separata mailkonton på varje användares Mac. Har inte jättebra koll på Apple Mail men i Iphone kan man iaf registrera konton från 365, kan dock var att det bara är privat, hade nog bekymmer med synkning och certifikat när jag provade att använda det på jobbtelefonen.

Outlook är en väldigt kompetent app för att hantera just den typen av mail, den är liksom gjord för det, finns det någon anledning annat än envishet att man inte vill använda Outlook?

Nej, delade brevlådor fungerar inte i Apple Mail.

Det fungerade tidigare men inte sedan Microsoft stängde av Basic Authentication och kräver IMAP med OAuth2.

Ok, suck.
Nästa fråga, hur kan jag kopiera över befintlig e-post i de gamla lådorna så att de kan hittas i de nya delade postlådorna? Alternativet att logga in på den gamla webbmailen för att titta på gamla meddelanden medan nya kommer till den nya brevlådan verkar lite träligt och att man får svårare att hitta historik. Det kan ju komma svar på trådar som ligger i gamla postlådan.

Du har det nya kontot i Outlook på Windows?
Kan du lägga till det gamla kontot i Outlook också så att du har bägge kontona där och flytta eller kopiera mejlen mellan kontona i Outlook.

Den låter mig inte ha 2 brevlådor installerade med samma e-postadress, annars var detta det första jag tänkte på.
Men jag har en workaround. Jag är inloggad mot den gamla servern på Apple Mail App och har skapat ett par mappar i min egen outlook-mapp i Apple Mail App dit jag flyttar meddelandena. Sedan kan jag i Outlook-appen kopiera över meddelande från dessa mappar till respektive ny brevlåda. Lite träligt eftersom det rör sig om drygt 45000 meddelanden. Vi slänger aldrig relevant e-post. :slight_smile: