Lysröret i garaget har gått sönder och jag ska köpa nytt. Men de håller ju på att fasas ut. Eller är de redan borta?
Om man då köper ett ledlysrör, vad gäller då för tändarna?
Lysröret i garaget har gått sönder och jag ska köpa nytt. Men de håller ju på att fasas ut. Eller är de redan borta?
Om man då köper ett ledlysrör, vad gäller då för tändarna?
För LED-lysrör för du med en dummy som du stoppar i istället för glimtändaren.
Philips CorePro LEDtube och MAS LEDtube har jag köpt till jobbet. Mycket nöjd med dessa.
Toppen, tack.
Video som visar hur du gör. Du fixar detta
https://www.assets.signify.com/is/content/Signify/PHL_LEDtubes_EB_Installation_Guide_HQ1
Är de snabba på att tända?
Dom tänds direkt helt utan blink.
Bara det gör mig sugen på att uppgradera i badrummet. Nu har man något att undersöka i helgen
Jag köpte nytt lösrör för någon veckan sedan med led. Bara byta glimtändaren som medföljer och lysröret som vanligt. Tänds direkt och ljuset var lika bra som innan.
Jag åkte iväg till Bauhaus på lunchen. Personalen visste mindre än mig. Före mig var det en gubbe(minst 2 år äldre än mig) som stod med sitt gamla lysrör i handen. Det var exakt som mitt. Både han och jag fick besked att de vara sig hade den gamla sorten eller någre LED som passade. Gubben gick iväg.
Jag tvingade personalen att fälja mig fysiskt till lysrören men vad jag än pekade på så sades det med sur röst att "Nej den passar inte, jag har redan sagt..." Till slut tackade jag för hjälpen och letade mig fram själv. Hittade ett av den gamla sorten som jag tänkte att det måste ju passa. Köpte det och...
Jag har ju massor av lysrör på jobbet och tänkte byta ut dessa till LED. När jag räknade på det slog jag det snabbt ut hågen och beställde ett 50 pack gamla klassiker istället så jag klarar mig ett tag. Har LED på kontoret men det är en slinga som ligger i armaturen vilket funkar mycket bra.
Jag ”håller på” att byta till dessa i garaget, har monterat två i hobbyrummet och de ger väldigt mycket ljus
Jag kollade på en liknande på Bauhaus. Men valet blev ganska enkelt. Ska jag hitta någon som kan fixa el till den eller ett lysrör som jag bara vrider fast? Nu lyser det som aldrig förr i garaget..
Har du redan glömt att du är elektriker?
Jag är chefselektriker så jag måste hitta någon som kan utföra själva jobbet..
Jo det kanske är säkrast så
För mig kostar bara materialet så att säga