Kan man komma åt kontaker i en säkerhetskopia?

Gjorde en säkerhetskopia på min gamla lur när jag bytte till 12:an. Gjorde denna i iTunes och sparade på min dator med Win10. Kan jag på något sätt komma åt denna kopian på datorn och komma åt kontakterna? 2 kontakter (vad jag vet just nu) är borta, de har samma efternamn och givetvis hemligt nummer. Vet inte hur det gått till att de försvunnit men borta är de.

iExplorer tar dig en bit på vägen iallafall så du kan komma åt databasfilerna. Kanske man kan se kontakterna även i klartext numera, var nåt år sen jag använde det.

Intressant, får testa när jag kommer hem. Tackar.

Detta program går inte att installera då mina skyddsprogram säger no no.

Vad är det för skyddsprogram?

Jag har ESET, Malwarebytes & Win inbyggda.

Får upp denna ruta.

Skärmklipp

Vem är “Administratören”? Ta ett snack med denna. :wink:
Det är en False Positive.

Jag fick in programmet men tyvärr så hade jag inte säkerhetskopia på nya luren i datorn så det sprack. Det var ju gamla luren jag säkerhetskopierade.

Finns det någon rimlig förklaring till hur dessa kontakter kan ha försvunnit? Samma efternamn har de och nu vet jag ju inte om flera har försvunnit, skumt fenomen.

Svärfar brukar ha samma problem, för hans del är del nog åldern… :joy:

3 gillningar

Saknas kontakterna på www.icloud.com också? Om det är dit du synkar, kanske bara är någon hiccup och det räcker med att slå av/på synken.

Nu sitter vi ner i båten. :joy::joy:

2 gillningar

Tyvärr samma som i luren & det är väl för att den kopierar hela tiden. Kom på att jag ska kolla i bilen i morgon, den har jag inte överfört kontakterna till på ett tag så där kan ju finnas en chans att det är en äldre kopia.

Logga in på iCloud.com, gå till Kontoinställningar, klicka på Återskapa kontakter under Avancerat. Sedan kan du välja att återskapa kontakter från olika datum.

1 gillning

Gick bara att gå tillbaks till den 19 Feb och de var tyvärr inte med där. Jag vet ju inte när det hänt.

1 gillning

Kolla med Apple-support, de kan säkert plocka fram äldre säkerhetskopior

1 gillning