Kan man bassa på med 100 watts laddning till MagSafe?

Funderar på en Apple Original MagSafe laddare till min iPhone 12PRO och har en 100 watts USB-C PD 3.0 laddare. Är denna ok att koppla till, eller är det overkill?

Enheten bestämmer hur mycket den vill ta emot.
Jag kör med 65W datorladdare till allt som har USB-C, telefoner, hörlurar osv…

Jag tänkte att jag har en 100W laddare med PD 3.0 som tydligen erfodras för att nå full effekt liggande så slapp jag ju skaffa en till, man vill ju värna om miljön. :joy::joy:

Det är inte säkert att en 100 W-laddare ger sig full effekt på en specifik enhet utan den måste uppfölja korrekt profil när det kommer till kombinationen ampere kontra volt.

Jag kommer ju bara att ladda telefon så det är ju inte hela världen om det inte blir värsta laddningen. Har en Mophie platta på 10w som har lite problem ibland att komma genom silikonskalet. Jag trodde annars att det skulle ge fullt med PD 3.0 men så är alltså inte fallet.

Är det till HyperJuice som du tänkte koppla MagSafe-pucken? Den ser ut att stödja en rad olika profiler om jag tolkar detta rätt. HyperJuice GaN 100W USB-C Charger – HyperShop.com
@Esse kanske kan rätta mig?

Ja den verkar inkludera rubbet!

PD 3.0 har ingen specifik laddprofil utan definierar andra saker.

Men skall du ladda direkt in i lightning och inte via induktion brukar det inte vara några större problem

Japp, Hyperjuicen är det som gäller.

Hade varit kul att få en återrapportering om hur mycket watt den ger din iPhone!

Fixar en laddare imorgon. Hur kollar man vad den ger?

MagSafe 15W fast charging reportedly restricted to Apple 20W adapter | AppleInsider Finns många recensioner där de testar olika laddare.
Lite intressant att t.ex. Apples egna “96W MacBook Pro USB-C adapter” ger 10W, medan en 20W laddare ger 15W.

Ja Apples egna dator-laddare är notoriskt kända för att ha få strömprofiler.

Gjorde en test med en app som jag har, vet inte om det är rättvisande men så här blev det.

Det gjordes 3 tester av Magsafe och 2 av Mophie av någon anledning med sjunkande resultat.

Apple MagSafe med Hyperjuice laddare.

Laddare A Apple Magsafe

Test1: 12,99w test2: 10,79w test3: 9,75w

Laddare B Mophie 7,5w.

Test1: 6,41w test2: 6,37w

Sen testade jag med kabel och Apple original iPad 12w laddare som gav 6,36w konstant.

Intressant. Det har ju gjorts många tester där för att vara säker på högsta MagSafe kräm får man vackert köpa Apple nya 20W laddare

Jag är nöjd med detta, går snabbt så det räcker för mig. Morphi’n funkade ju också men tappade kontakten ibland. Troligtvis skalet som ställde till det.