Jag skulle titta på en film på min iPad. Mina AirPods är anslutna till både mobil och iPad. Men jag var tvungen att glömma sen ansluta igen. Och så står det ”inte anslutna” på min iPad men stod det inte på min mobil..
Det ska gå att växla mellan flera anslutna enheter. Mina växlar mellan telefon och Mac automatiskt (för det mesta). Det brukar växla när man har hörlurarna i örat och startar något som producerar ljud på telefonen eller datorn.
Är du inloggad på samma apple konto på båda? Mina airpods pro hoppar automatiskt mellan, mac, ipad och 2 olika iphones utan några större problem.
Jag är inloggad på samma konto på båda
Kolla om du har slagit av det där med att automatiskt hoppa mellan olika enheter. Nu när jag skriver det här så hittar jag inte var den funktionen finns men du kan säkert Googla eller så dyker någon upp här som vet var den ligger i inställningar.
Prova synka om igen med ipad och iphone. Vilka airpods har du?
Jag googlade. Det stod att de bara kunde vara anslutna till ett apple-id i taget
Fast det är ju inte samma sak som anslutna till flera enheter samtidigt…
Jag har googlat men får inte fram något.. det enda som står är de kan vara anslutna till ett apple id i taget. PS jag har samma Apple id på min iPad och på min mobil
Apple ID är det ingen som menar här. Det finns, eller fanns, en funktion där man konta ta birt den här automatiska överföringen av AirPods mellan enheter. Det är den du ska leta efter. Jag hittar den som sagt inte just nu. Men någon här borde veta vad jag pratar om.