Kan man ändra volymen mellan iPhone & CarPlay?

Jag har en rätt stor skillnad mellan CarPlay och radions ljudvolym i bilen. Kan man justera ljudet i luren på något sätt så man matchar nivån på radion?

Det enda sättet jag har hittat att justera det är på volymen på bilen just när Car play spelar upp något. Telefonsamtal, Waze eller liknande

Ja precis det var därför jag undrade om det fanns typ någon undermeny som man kunde ställa lurens output för att få samma nivå på ljudet. Det är ju lite dumt när man växlar mellan radion och något i CarPlay och ljudet blir dubbelt så högt.

Håller med, har också letat utan framgång tyvärr

1 gillning

I min bil (VW Golf) kan man i bilens volym-meny anpassa volymen beroende på "input" som Aux och Bluetooth i några grova steg. Det kanske kan hjälpa? Jag vet inte eftersom jag inte kör med CarPlay utan vanlig Bluetooth.

Just - de har ju funnits e tag både på vw o Volvo va jag vet :+1:t2:

Tror inte det är samma med inbyggd CarPlay som på Aux ingången tyvärr.

Jag tror det är AirPlay som kommunicerar med CarPlay och går jag in på iPhonen så är volymkontrollen "gråad" så jag kan inte ändra volymen mer än på radion.

Iaf i Volvo , prova precis :ok_hand:t2::+1:t2: ( aux i Volvo samma som USB )

Jag har en tredjeparts radio anpassad för VW med trådlös CarPlay så det funkar väl inte som vanligt. :joy::joy:

Ne inte trådlöst skulle ja tro :man_shrugging:t2:

Tror inte så många har det som standard än.

Ne precis o de ingick väl inte riktigt i inlägget att de va de du viille lösa :innocent:, vänta 2-5 år så har de säkert kommit :laughing:

Om 2-5 år har jag nog något annat. :joy::joy:

Dåså 🫣👍🏻

1 gillning

Då kör du elbil :wink:

Aldrig, jag har ju förmånen att jag kan underhålla min bilar. Firmabilen är från 2012 och frugans från 2008 och de fungerar bra så de behåller vi ett tag till. Jag vet ju hur problematiskt det kan vara med elektroniken i moderna bilar så jag håller mig därifrån med bästa förmåga.