Kan inte spela min egen musik

Ett konstigt fel har uppstått med min egen musik i iTunes på min iMac. Musiken ligger fysiskt i iTunes på en Mac mini med iCloud musikbibliotek aktiverat.
Prenumererar på Apple Musik och har iCloud musikbibliotek påslaget på alla mina enheter.

När jag köpte datorn så berätta han att han loggat ut från alla tjänster såsom iCloud.
Då förutsatte jag han att han också avaukttoriserat datorn mot iTunes Store.

Allt frid och fröjd i början. Kunde spela AM och min egen musik genom iCloud musikbiblioteket.
Men igår så dök det upp en ruta som jag tycker skulle ha dykt upp direkt när jag fick den.

Skärmavbild 2019-12-24 kl. 23.56.46

Så jag kontaktade ägaren och bad honom avauktorisera datorn. Han schysst som han är svarade att han redan gjort. Men jag bad han avauktorisera alla sina enheter som man kan göra.
Ingen skillnad utan det går inte att spela min egen musik genom iCloud musikbiblioteket.
Efter mycket Googlande fanns jag ingen lösning utan ringde helt enkelt Apple Support.

Hans förklaring var att jag hade loggat in med mitt Apple-ID INNAN avauktoriseringen går igenom därav denna låsning. Så jag måste nu vänta 90 dagar.

Jag sa åt supporten att jag ringer i mars om det inte har blivit någon förändring och att dom trycker på en gömd resettknapp så att det fungerar igen :slight_smile: