Kan AirTag störa bilnyckel?

Min bilnyckel till Volvo XC60 suger ur batteriet på ett par månader. Känns som ett hopplöst fel att be bilverkstaden felsöka…:roll_eyes:. Men en sak som sammanfaller med det här problemets start är att jag hängde på en AirTag på nyckel. Men det låter ju helt osannolikt, eller vad säger ni?

Dum fråga: Det är inte så att en av de där knapparna man kan programmera för att användas till annat ständigt är intryckt?

Felsökning nummer ett som jag skulle testa, byt batteri i nyckel och ta bort airtagen. Löser det problemet; nice. Om inte så vet du ialf att det inte är taggen.

INte så dumt, men ingen knapp verkar ha fastnat.

Exakt vad jag ikväll har gjort. På temat testas det som testas kan.

1 gillning

Den ska hålla typ ett år minst. Du har inte den för nära bilen typ hemma eller på jobbet? Då kan det vara att den kommunicerar med bilen. Om så är fallet då kan ju någon åka iväg med bilen.

1 gillning

Det är GPS-sändaren som jag monterat i din bilnyckel som suger ur allt batteri. 🕵🏻‍♂️

3 gillningar

Du menar Zoplocatorn? :rofl::rofl:

5 gillningar

Högts osannolikt skulle jag säga. Har då inte märkt något med min nyckel som en airtag sitter på.

Hemma så är den nog inom räckvidd... Eller på gränsen i alla fall. Hur skulle man kunna kolla det? Fast då borde det ju går att öppna bilen antar jag? Det måste jag kolla i så fall. Men hur vet man annars?

Visst att detvar något skumt..:disguised_face:

Jag utgår från att det inte är AirTagen som strular till det, men vill försäkra mig. Sedan är det ju inte bara du och jag som har det så och vore det ett problem borde ju nätet vara fullt av klagomål.

Om nyckeln är inom räckhåll så kommer du in i bilen och kan starta den. Då kommer den att fungera att köra med tills man stänger av den om man t e x åkt ifrån nyckeln.

Fast jag har stått jämte folk med Volvo och de har nyckeln på sig och då har jag inte kunnat öppna dörren utan det har den med nyckeln i fickan behövt göra. Så tror inte det funkar om nyckeln ligger i huset att bara gå och öppna bilen.
Men det finns förlängare/förstärkare att köpa som gör att det ska fungera.

1 gillning

Tar ett par/tre månader att felsöka bara. Eller kan du se batteriprocent så du kan kolla efter några veckor?

Ett par/tre månader tar det. Finns ingen indikator…

Det ska ju vara så men idag kan man aldrig vara säker.