Kameror tappar Homekit

Har problem att mina kameror, Eufy, tappar kontakten till Homekit till och från.
Funkar som det ska i Eufys egna app.
Kan bli en riktig notis-orgie när det är som värst :sweat_smile:
Är det ngn annan som upplever samma problem med andra kameror oxå ??

Upplevt exakt detta många gånger med våra Eufy-kameror. Lär ligga i kamerornas mjukvaror.

Har även läst andra haft lite samma problem med tex Aqara
Så frågan är ju, om det enbart ligger hos Eufy/Aqara
Eller om det är ngt med Homekit

Lite störande är det allt.

Har jätteproblem med en av mina två Eufy-kameror. Ibland händer det inte på flera månader, men just nu kopplar den ner och upp 20 ggr /dag

Exakt så är det för mig
Mest med mina 3 Eufy Pro 2
Har 2 pan&tilt, dom funkar bättre
Men, dom går inte heller via Homebase...

Du är inte ensam om detta. Tyckte det fungerade fint i början. Minns dock inte hur länge, eller när, problemet uppstod

F*n oxå :sweat_smile:

Händer också för mig fast via Scrypted i docker till Homekit för secure video. Fungerar klockrent lokalt så skulle tro att Apple har skruvat på reglerna en aning möjligen. :innocent:

Händer sporadiskt med mina Eufy. Dock bara nån gång i månaden och inte flera ggr per dag. Verkar som att Apple har lite strul med HomeKit nu….

Högst troligt är det så... :man_facepalming:t2: :sweat_smile:

1 gillning

Vet inte det, då borde båda mina strula inte bara den ena...

Samma för mig, fungerar skitbra lokalt men direkt man är utanför hemmet så blir det väldigt långsamt.

Utanför hemmet har jag inga problem överhuvudtaget, men jag kör go2rtc till livestreams och scrypted till Homekit. Det är alltid homekit som gnäller, på att den tappar kontakten men jag kan ju inte gnälla då det är en "ful-lösning" men med tanke på att flera har problem med typ Eufy så borde det ligga någonting hos Apple också.
Jag killgissar nu då jag inte orkat forskat i det mer. :slight_smile:

1 gillning

Jag har lika många bekymmer med mina Circle 2-kameror samt min Netatmo Welcome, som i princip dagligen tappar kontakten. Mina Eufy är fanimej stabilast i mitt hushåll.

Hur har ni övriga kopplat upp homebase på nätverket ? Trådlöst/Kabel ?

Har själv det trådlöst, tänkte om det är ngn skillnad.
Läste lite på reddit, att det kan göra skillnad för vissa till det bättre om man kör med kabel.. :man_shrugging:t2:

Personligen försöker jag alltid leva efter att det som kan ha kabel, ska ha kabel. I stort sett bara mobila produkter här hemma som är trådlöst anslutna.

1 gillning

Kör min via kabel :smiley:

1 gillning