Kamera övervakning INOM hemmet

Jag har ett rum där jag har min samling av whisky och vin.

Skulle vilja ha kamera övervakning i detta rum.

Förslag?

Jag har några circle 2or mot dörrarna till lägenheten som jag är nöjd med… Men ibland tar det lite tid innan man får notifikation.

2 gillningar

Litar du inte på frugan :relaxed:

Xiaomi, notis på 0,0000001 sekunder :ok_hand:t2:

1 gillning

Har både Xiaomi och TP-Link, fungerar utmärkt och notis kommer på en gång.

hahahaha… nä det gör jag inte :slight_smile:
men har också 3 tonåringar hemma…

2 gillningar

Ja förstår :innocent:

1 gillning

jag lekte med några tplink men var inte super imponerad.

xiaomi dammsugarna vi har är urkassa på att skicka notification.

Vilken xiaomi?

https://www.mi-store.se/sv/yi-action-cameras/overvakningskameror/mi-home-security-camera-360

1 gillning

Ring är hyfsat snabba!

jag tycker du har dissat dem?. Att du inte hinner med när någon faktiskt står vid dörren

Det är mer att man inte ser notisen i tid :slight_smile:

Ubiquiti med egen NVR, då behöver man inte lägga ut bilderna på Internet/något Cloud.

(de har billigare varianter av kameror)

1 gillning

Jag har alltid varit lite reserverad till ubiquiti. Mycket för de skryter så mycket om sina routrar, switchar och wifi men lämnar mycket att önska för det pris man ändå betalar.

That said så ska jag nog ta mig en seriös titt på denna lösning. Tack för tipset.

Tack för tips. Blir det kameror till huset så blir det inte budget/konsument-segmentet för mig. 1500 för en Ubiquiti är ett bra pris, och controller kan man köra på egen server verkar det som? Hittar både till windows och som docker. Kanske kräver licens?

Controller kan du köra på en dator (kostar inget i licens), men vill du spara video från kamerorna krävs någon form av NVR, och Ubiquitis är väldigt användarvänlig. Dyr dock, men man får vad man betalar för :slight_smile:
En Controller har man för att kunna administrera switchar och APs centralt, behövs inte alls för kamerorna. Dessa administrerar man direkt via webbgränssnitt, eller mycket enklare via NVRen.

Har du t.ex. en Synology NAS så kan du använda den som NVR, så kör jag och styr allt där utan att behöva använda någon specifik mjukvara från kameratillverkarna.

https://www.synology.com/en-global/surveillance

1 gillning