Kalender app där jag kan kopiera hela arbetsveckor

Har tröttnat rätt rejält på att dag för dag lägga in mitt arbetsschema. Jag letar efter en ios kalender app där jag kan lägga in mitt schema och sen rakt av kopiera hela veckor för att sen klistra in framöver året rullar på. Finns detta att få tag på? :slight_smile:

Det finns nog shortcuts som gör det du önskar.

Jag använder Google Calender för mitt schema. Jag kryssar i upprepa efter den tid jag anger. På det sättet har jag ett schema som fortsätter hela tiden.

Jag tror @mrkhaglund menade att han skulle kunna ta all data för ett antal veckor och kopiera den till några andra veckor längre fram, inte att upprepa det direkt efter varandra.

Ledsen för sent svar. Men precis som @zinned är inne på vill jag kunna kopiera en eller flera veckor och sen klistra in på kommande veckor. Det jag glömde att nämna är att jag jobbar skift. Så varannan vecka förmiddag 6-14 och varannan vecka 14-22.

@zinned hur går jag till väga genom genvägar? Är helt grön inom detta område :innocent:

Då behöver du nog en färdig genväg (vilket jag tror finns) och inte en som du moddar själv. Googla lite på “shortcuts calendar” o dyl så tror jag du hittar en. Jag har för mig att jag har sett sådana tidigare.

Kolla lite här :

1 gillning

Stort tack, ska läsa igenom :smiley:

Jag kör “upprepa varannan” i vanliga kalender appen i iOS.
Sen om det blir ändringen mellan tider så får man upp alternativet att ändra alla framtida händelser också.

1 gillning

Så här tänkte jag också. Ping @mrkhaglund

Japp! Det fick bli som @Thor beskrev det. Enklast så i detta fall. Ska dock fortsätta forska vidare med genvägar som @zinned tipsade om :slight_smile:

Tack alla inblandade för tips och hjälp :smiley:

1 gillning

Ja det är så jag gjort, men i Google Calender för jag trodde inte funktionen fanns i iOS kalender. Men jag synkar till iOS kalendern. Men tack för att du påvisade att funktionen finns i Apples kalender. Fick jag lära mig något nytt. :+1:t3:

2 gillningar