Junior-VM 2024

Ska "bara" klara av Tjeckien först. :slight_smile:
Samtliga lag som är kvar kan vinna. Men nu blir det medaljmatch iallafall för Sverige.

Eller Finland. På sätt o vis vore det kul med Sverige-Finland i final, alltid kul att spöa Finland. Dock tror jag att det är lättare att slå Tjeckien, därför hoppas jag de spöar Finland. Men som sagt, vi ska ju passera USA först. Rent objektivt tror jag inte vi får chansen på nåt mer än en bronspeng, men man lever ju på hoppet!

Haha såg nu att det är Tjeckien i semi. De sa ju hela tiden på TV att det var USA. Fel av mig. Då blir det final. :man_shrugging:

Vi får se, men hjärnsmältan vi såg idag lär vi inte få se igen i år från det här laget.

Kvarten idag!

Denna ska vi ha. Hoppas jag. Vad tippar du?
Jag tror på 4-3 Sverige.
Sedan 5-3 USA i den andra matchen.

Det hoppas jag med.
Kan bli något sånt, ser gärna en vinst med 2 mål. :slight_smile:

Men kan gå hur som helst!

Kross!

1 gillning

Vilken match :blush:

1 gillning

Nu får vi se vilka vi möter imorgon, hoppas det blir Finland. :slight_smile:

1 gillning

Finland sak är vår, idag.

1 gillning

Vi ses imorgon USA.

Jag tycker ändå det är kul att Sverige får möta turneringens bästa lag.

Du menar USA för möta turneringens bästa lag. :joy:

Man kan ju hoppas, men tror att jämför man spelare för spelare så är det inte många svenskar som skulle platsa i det amerikanska laget. Vår största chans är att hålla oss borta från utvisningsbåset. Det känns som att det kan sluta hursomhelst, men självklart hoppas man ju på ett blågult mirakel. Sen får vi hålla på Finland i bronsmatchen.

ja tror starkt på swe , fast usa har ju bombat in mål

1 gillning

USA såg klena ut, men kan gå hur som helst.

kämpigt slut på första , hoppas dom kommer igen nu , fasn va bra båda lagen e asså :clap:t2::clap:t2::clap:t2:

USA blir tyvärr för svårt för Tre Kronor ikväll tror jag :disappointed:

asså går för fort hinner inte med haha