Julfirande

Nu när julen står framför oss så är det kul att höra hur ni alla tänker fira.

Jag själv kommer jobba både jul och nyår iår tyvärr.
Så vårt julfirande blir den 14e iår. Då kommer alla barn hem och det blir svensk,amerikanskt och italienskt julmat.
Efter det blir det julspelet, vi spelar julspelet kanske lite annorlunda: Vi öppnar paketen när allt är utdelat. sätter sedan klockan på 10-15min och slår man 6an får man ta något från någon annan. Det blir blir snabbt bråk om någon helt onödig grej

3 gillningar

I år blir det uppe i Götlaborg hos svärmor. Den 20/12 går jag hem och sätter inte min fot på jobbet förrän den 7/1 igen. Tyvärr måste jag ändå maka mig upp till dialysen. :neutral_face:
Kommer bli lite julmat från grillmästarna Mugworts :smiley:

Vi blir bara tre så ingen julklappslek iår.
Dock blir det nästa. Vi brukar köra så att vi lägger alla klappar i en hög på bordet, sen slår man två tärningar och får man samma på båda så får man ta en klapp. När alla är slut går vi över till att man ska slå en sexa. Gör man det så får man sno valfritt paket. När 5 min har gått är leken över och man får öppna sina klappar :smiley:

2 gillningar

Samma här, går av 20/12 och tillbaka 7/1-2020… Ska bli så Nice med ledighet… :sunglasses::man_dancing::santa:t2:

I år blir de en lugn jul, sambon jobbar… Kommer laga mitt egna julbord och äta tills jag spyr! :rofl: sambon kommer hem och äter med mig och hennes grabb, sen blir de bara jag och hennes grabb på kvällen, blir film och massa gott att äta för han och mig!
Han lär väl pilla på sin nya iPhone han kommer få i julklapp mest hela kvällen :heart_eyes: men ska bli så skönt med en lugn jul… hatar jul stress och stora släkter! :rofl:

4 gillningar

Ska fira jul med sambons släkt för första gången. Innan vi fick barn firade vi med våra egna familjer och de senaste två jularna sen grabben föddes så har vi firat här hemma med bara våra föräldrar. Är van att det är lugnt, tyst och skönt på jul, men misstänker att det blir lite annat i år. Har inte fattat grejen med de där julklappsspelen, vi i min släkt har aldrig kört nåt sånt, men det gör sambons, så får se hur det blir.
Jobbar sista passet den 19 och börjar igen 7 jan, ska bli skönt med långledigt. Ska försöka hälsa på mina två systrar under ledigheten också.

2 gillningar

Vi kör mini-jul med min släkt hemma hos syrran den 21:a, sen blir det julafton hos frugans mor och gubbe. Har beredskap från juldagen till nyårsdagen så inget partajande på nyår för min del. Hoppas på en lugn period både privat och jobbmässigt! :slight_smile:

3 gillningar

Mitt inlägg skulle kunna vara en kopia på ditt @FredrikAndersson :slight_smile:

Det är barnens högtid och i vårt fall är det vår grabb som hamnar i fokus. Det blir en lugn julhelg, firande med mina föräldrar och svärföräldrarna samt en styck hund. Jag har heller aldrig fattat detta med julklappsspelen, har aldrig kört något sådant under mina 40 jular :slight_smile: Jag kommer också vara ledig tills 7/1, det ska bli riktigt skönt.

2 gillningar

I år går jag hem den 20/12 och är tillbaka den 2/1. Drar till Göteborg den 22:a, den 23:e blir det enligt tradition besök på Liseberg.:grinning:

Under julhelgen blir det sedan lugnt och skönt hemma hos kompisen. Tv/film maraton och god mat. Så långt ifrån julmat det går att komma. Samt alldeles för mycket godis :grinning: Några goda öl lär det slinka ner också.

2 gillningar

Jul firas hos oss i år o ja e ledig !! Alla som vill kommer till oss ( familj , ett par kompisar , frukost kör vi bara med oss i min familj ( 5 st ) , sen drar jag till kyrkan -( inte de minsta kristen / tvärtom …) men de är där i stan de är mat för dom hemlösa/ dom som har de dåligt ställt mfl … där lagar jag mat de gör jag varje jul ( om jag är ledig ) hem till Kalle anka kollar de sen mat sen paket till barnen sen julspelet för dom vuxna :heart:

5 gillningar

Det blir att fira jul hemma i år. Svärföräldrarna kommer ner från Stockholm samt min far. Vi brukar köra varannat år i Stockholm/Göteborg. Om vi inte reser iväg istället. Jobbar alla dagar under julen förutom helgdagarna.

2 gillningar

Är troligtvis ledig 20/12–2/1, beroende på arbetsbelastningen på jobbet.

Det blir nog lunch hos föräldrarna tillsammans med mina syskon, det är en av få gånger på året vi träffas allihopa. Sedan runt kl. 16 bär det av till släkten där det äts något djävulskt med mat innan tomten kommer och delar ut klappar till barnen i släkten. Mot kvällskvisten så drar vi oss hem till mina föräldrar igen där vi inom familjen delar ut lite klappar till varandra. Vi har tidigare köpt till allihopa, men då min mor har någon form av köphysteri har vi valt att lotta vem man ska köpa till i år så att hennes plånbok får vila lite.

2 gillningar

Vi köper sedan 4-5 år tillbaka bara klappar till ungarna. Vi vuxna nöjer oss med julklappsleken :smiley: Tycker ändå att man köper det man vill ha till sigsjälv hela tiden :smiley: Sambon får dock några klappar av mig :smiley:

3 gillningar

Studerar ju till vardags så är väl “ledig” rätt mycket annars också, men uppehåll 18/12 - 3/1. Julen ska jag fira med min familj (mamma, pappa och syskon) för första gången på typ 8 år, alltid firat med min sambos familj annars. Över nyår så bär det av till Stockholm för en två dagars kryssning med sambon. :relaxed:

2 gillningar

Vi drar upp till stället utanför Åre och firar jul och nyår där med mina föräldrar. Ledig jul och mellandagar. Börjar väl jobba igen 6 januari (Jobbar för norsk firma så brukar köra norska heldagar för jul och påsk). Blir allmänt slappt julfirande.

2 gillningar

Blir firande hos morsan med familjen inne i stan i år, skönt att hålla sig i STHLM, nytt jobb så har inte hunnit jobba in speciellt mycket semester så kommer jobba alla dagar som inte är röda. Nästa år kör vi frugans släkt så vi kör varannat år.

2 gillningar

Det blir ett lugnt traditionellt firande med fru, barn och svärföräldrar på lantstället. Vi har dragit lott om vilken vuxen vi ska köpa julklapp till så att alla får en var. Antal julklappar till barn har vi ingen begräsning för.

Ingenting planerat inför nyår ännu.

1 gillning

Man köper ju alltid lite extra till sambon så man kan unna sig själv ordentligt under året… :rofl::ok_hand:t2:

3 gillningar

Nyår är verkligen överreklamerat. Känns som många har höga förväntningar som aldrig uppfylls.

Vi funderar på att bjuda några nära vänner och äta gott och ta det ganska lugnt.

Exakt så brukar vi göra numera, bjuder in några få och sen bara tar det bananas, äter gott och inte har det så jävla avancerat. Så skönt!

4 gillningar

Lugn och skönt e de bästa! Speciellt på julafton…

Lotta ut massvis med prylar!

4 gillningar