Joe Rogan ber om ursäkt till Spotify efter artisters avhopp

Från sajten:
image

Både Joe Rogan och Spotify svarar på senaste veckors kritik rörande Rogans podcast.

Neil Young och Joni Mitchell har kritiserat Spotify för Joe Rogans podcast och har båda tagit bort sin musik från tjänsten. Kritiken från artisterna har handlat om att de har tyckt att podcasten har spridit felaktig information om covid-19 och vaccineringen. Neil Young var först ut och krävde att Spotify antingen tar bort Joe Rogans podcast eller hans musik. Strax därpå försvann Youngs musik och artisten Joni Mitchell följde samma spår.

Som svar till kritiken säger Joe Rogan att han varken är vetenskapsman eller läkare och att hans samtal är helt fria utan censur. Men han ber också om ursäkt för dessa händelser som skett och lovar bättring. Även Daniel Ek gick ut med att de ska starta ett initiativ mot desinformation och samtidigt tillhandahålla tillförlitliga länkar för covid-19 i innehållet för poddavsnitt som handlar det ämnet.

Via: The Verge

Man kan ju tycka att Daniel Ek inte riktigt har fattat galoppen om dessa länkar endast ska tillhandahållas vid just diskussioner kring covid.

Det är ju mycket om UFO, Kennedymordet och alla möjliga konspirationsteorier i Rogans podd. Men jag har sällan orkat lyssna/se så mycket förutom en del 10 minutersklipp på Youtube.
Men jag förstår inte vad han ska be om ursäkt för. Det är frivilligt att lyssna eller avstå.

Detta kan bara sluta med att Spotify köper ut Joe Rogan. Det har förvandlats till en PR-katastrof och det har de inte råd med.

3 gillningar

Det ser mörkt ut för Spotify. :drum:

3 gillningar

Nu har ju många tech-bolag på börsen gått ner men Spotify har tappat 50% på ett år.

2 gillningar

Blev lite som jag trodde en Rogan ursäkt hjälpte inte. Neil Young gör hela saken till ett korståg till Spotify: