Jean Claude Fann Damm är ett populärt namn på dammsugaren

Från sajten:

En undersökning har visat att vi svenskar gärna döper våra robotdammsugare till roliga namn.

Roborock beställde en undersökning från Sifo för att veta lite mer om våra robotdammsugare. Den visade att vi både namngett och klätt ut våra robotdammsugare hemma. Bland de mest populära namnen fanns Robban, Robert, Roberta, Jean Claude Fann Damm, Dobby, Sugis och Wall-E. Låtsas-ögon fanns även bland listan av accessoarer som vi fäst på robotdammsugaren.

Undersökningen visade även att vi vill ge robotarna en röst som Darth Vader eller Sean Connery. Det påminner mig om att introlåten till ”Knight Rider” hade varit perfekt. Vad har du döpt din robot till?

1 gillning

Föräldrarnas robot heter Inga. :wink:

Fann Damm var ju hysteriskt roligt!!! Har haft lite olika namn på de varianter som passerat hemmet men min Neato fick heta "Dummy" (Dammi) för den lyckades inte med något, en Ecovacs fick heta "Dusty", en Xiaomi fick helt enkelt heta "Kinesen" och en Dreame med moppfunktion heter just nu "Moppadoren" - är ju en sport att komma på ett bra namn :slight_smile:

Tog mig en sekund men Fann Damm är verkligen bra.

Vi har en Dreame som heter McCleany. Min fru är en stor Grey’s Anatomy-fan så McDreamy blev McCleany.

1 gillning

alan rickman GIF

1 gillning

Fann Damm Är faktiskt riktigt kul. :sweat_smile:

Min ena har hetat Jean-Claude Van Dammsugare i några år men Fann Damm var ju bättre. Den andra heter Nostradammus.

Hos oss sköter Sture Städ golven inomhus, Greta Gräs håller gräsmattan i skick utomhus :slight_smile:

4 gillningar

Vår heter Smulan

Alfhild här, som en hyllning till det gamla radarparet ”Alfhild och Ortrud”

Dammis!

Jean Clean:ar Vårt Damm

Är det så det ska utalas?

Fint! Bra könsfördelningen också

Antar att det ska uttalas Jean Claude Fann Damm :wink: