Trots bättre kameror, den dynamiska ön och USB-C så vill japanerna åt den två år gamla iPhone 13 mini.
Tidigare idag så rapporterade 9to5mac lite hur det ser ut försäljningsmässigt för iPhone 15-serien. I Samsungs hemland Sydkorea så är årets iPhones riktigt populära och ska ha ökat i försäljning med nästan 42 procent jämfört med fjolårets iPhone 14-serie. Patriotismen för Samsung verkar ha släppt i hemlandet och bättre avbetalningsplaner för iPhone hos operatörer har bidragit till den ökade försäljningen.
I Japan där mindre telefoner fortsätter att vara populära så söker sig kunderna till äldre telefoner eftersom Apple har slutat erbjuda en mini i deras iPhone-serie. Både iPhone 12 mini och iPhone 13 mini dubblade i försäljning efter att iPhone 15-serien lanserades. Japanerna har tvingats leta på begagnatmarknaden och hos återförsäljare efter de små iPhone-modellerna. Vem vet om det här kan få Apple att återinföra en mini-modell i framtiden?
Farligt att skriva så i trådar där @Cribe hänger. Han dyker snart på dig och kräver att du ändrar ”hennes” till ”sin” – och i värsta fall börjar han hota dig om du inte gör ett mellanslag mellan ”12” och ”mini”. Du är nog dödsdömd med tanke på att du även glömde att avsluta meningen med punkt.
Jag har samma filosofi som japanerna. Jag sålde min 13 Pro och köpte en 13 mini när 15 lanserades. Saknar ärligt ingenting utan är så nöjd med storleken o den låga vikten. En en-hands telefon är underbart! Saknar inte den större skärmen alls...