James Gunn har sagt sitt och Henry Cavill kommer inte vara med i nya "Superman"-filmen

Från sajten:
image

Henry Cavill som är känd för bland annat “The Witcher” och “Superman” kommer inte medverka i nästa Superman-film.

Henry Cavill blev inbjuden till ett möte med regissören James Gunn som jobbar på nästa Superman-film och fick då beskedet att han inte kommer få spela Superman i den kommande filmen. Eftersom Cavill togs bort ur Netflix-serien “The Witcher” så trodde många att det berodde på att det var dags för nästa Superman-film men så blev det inte.

Cavill skriver på sin Instagram att studion hade pratat med honom och sagt att han kommer spela Superman igen och att det skulle bli officiellt under oktober. När James Gunn och Peter Safran anlitades så slopades planerna då de vill göra en film med en yngre Superman om hans tidigare år i livet. Han avslutar med att säga att vi kan sörja ett tag men Superman finns fortfarande kvar men min tid med hans mantel är över.

Synd. Förutom Christopher Reeves så tycker jag att Cavill gjorde bäst insats. Han ser verkligen ut som Stålmannen.

Skiter rätt mycket i Superman men han gjorde en bra Geralt i The Witcher och att han hoppade av där gillade man inte.
Man vet ju att han är en gamer av rang och jag gissar på att han inte är klar med God of War och sen så kom ju nextgenpatchen av Witcher 3 igår och förra veckan så kom senaste expansionen av WoW.
Jag tror att han inte har tid att skådespela just nu. :stuck_out_tongue:

Synd. Hade varit kul att se honom i rollen i en riktigt bra Superman-film. WB har ju dock om och om igen visat att dom inte har en aning om vad dom ska göra med karaktären. Håller tummarna att Gunn vet.

James Gunns twitter ger lite mer kontext kring vad dom tänker göra och varför Cavill inte är en del av planerna:

Han verkar vilja hålla uppe sin nörd-image, ska producera en Warhammer 40000-serie år Amazon