Jakt & Viltvård

Finns det folk här som jagar?
Eller är jag helt ensam om det?

Inte jag men inom familjen. Kallar vildsvinsstammen Särimner för övrigt.

Jag bor långt norrut. Så har inga vildsvin här :sweat_smile:

Jagar ej, men älskar den typen av liv!

Till skogs är magi :heart_eyes: En tråd jag kommer Följa med nöje om det är andra som jagar :blush:

1 gillning

Har bössor men inte kommit igång med jakten än

Växt upp i jägarsläkt och var med far ut på jakt många gånger. Skjutit några djur. Men inget som gått vidare på allvar.

Ska nog stå inget va? :thinking:

1 gillning

Vet inte hur autocorrect fick till det där..🫣. Jägarghetto..? :sweat_smile:

Jag funderade lite vad du kunde mena men sedan slog det mig att vem är jag att värdera hur ghetto XMS67 är!

Kan Jenny kan ju du!

Klarade hagelprovet i förrgår, ska fixa kula i augusti, hann inte med innan banan tar sommaruppehåll.
Har en elevjakt inbokad i november.

Någon som har tips på billig och bra hagelbock?
Kommer troligen inte jaga mycket med den så vill bara ha något dugligt till en början.

Har gått från att vara vegetarian till att flytta till Värmland och börja tycka att jakt känns mysigt. Men det är nog mest naturupplevelsen som lockar - när skottet väl är avlossat och arbetet med att ta vara på bytet börjar skulle jag gärna checka ut. :wink: Många kollegor som jagar verkar vara lite inne på samma linje.

Kolla blocket alternativt xxl om du vill ha en billig bock.

"Vapnet är ett bra val för förstagångsköpare och prismedvetna jägare." Dvs billigt

Jenny och jag, jag och Jenny..:heart_eyes:

Jo, den är billig men den är halvautomat.
Och är den något bra?

Kikat lite på blocket men inte sett något lockande än.
Ska lösa vapenskåp först så har inte bråttom.

Jagar inte själv, men har en far som jagar. Eller snarare vistas i skogen med gevär till en hög avgift. Men svamp brukar han hitta. :wink:

Halvautomater kan ju krångla och farsan brukar bara använda den till lerduvor och jaktstig. Annars är det nog bocken som gäller.

Den här Berettan var väl inte så dyr och ser fin ut:

Man byter ju inte gevär i samma tempo som många byter telefon på det här forumet.

Åk till jaktbutiker och kolla utbudet av begagnade vapen. Jag köpte en begagnad remington 1100 halvautomat för 2500kr. Inte bästa bössan men den duger för mig än så länge.

1 gillning

Efter sommaren kan det nog komma ut en del på blocket.
Den är så billig att jag tror endast den är intressant om man har massa plats i vapenskåpet och man endast vill med på jakt för att vara med.

1 gillning

Hade jag primärt varit intresserad av jakt med hagel eller jag bara skulle ha en hagelbössa så kunde väl priset varit rimligt.
Men ska köpa vapenskåp, diverse tillbehör och framför allt kulgevär och optik så det blir en rätt rejäl slant som ska ut framöver.

Ja, det kanske är värt att vänta in det.