Jag är redan trött på Metaverse

Alltså jag var trött redan innan Second Life blev gammalt. Och nu skall alla satsa på det. Låt det här vara tråden då vi gör åtlöje till alla som gör det.

Jag vill minnas att Sverige hade en ambassad i Second Life. Det är tröttsamt när företag ville stöpa om vår vardag i sin vision av framtiden, som enbart handlar om att tjänar pengar på personlig data. Jag skulle vilja se att man gör en rak och ärlig konsvensanalys vad det här innebär för de som börjar spendera större delar av sina liv i s.k. metaverses som teknikjättarna spottar ut.

Deras Metaverse ser ut som klassiska peka-och-klicka-spel. Känns inte alls som framtiden.

Får vi ett Oasis som i Ready player One så är jag helt villig att svenska ambassaden öppnar där. Men ska vi peka runt i något som liknar roblox skiter jag i det.

Känns som 3D-TV 2.0

Ska vi ta det här som en bekräftelse på att @Esse inte har ett hemligt team som sitter och utvecklar Teknikbubblan som ett Metaverse?

506_teaser__big

Exklusiv bild på @xms67 när han testar Teknikbubblans Metaverse. Bli Patreon för att vara med. :wink:

8 gillningar

Och här har vi @Sevis i bubblans Metaverse. I bakgrunden syns en användare som valt att lämna oss och därför blivit anonymiserad.

8 gillningar

Helt rätt Second House of Sweden var en kopia av ambassaden i Washington :slightly_smiling_face:

1 gillning

Satan vad sugen jag blev på att spelaigenom alla spacequest spel igen

2 gillningar

Malmö la många (EU)pengar på det hela och det var väl spiken i kistan för offentlighetssverige i Second Life.

(Om sydis är bakom betalväggar så finns även andra källor)

Har jag hår i Meta världen? :scream::scream::scream:

2 gillningar

Hår och tål inte sol så bra.

Otroligt!

Du är en långhårig nykterist. :joy::joy::joy:

1 gillning

John Gruber är John Gruber. :joy:

2 gillningar

Hoppas att vi ser början på slutet för Facebook.