Jag är ju inte så smart men har ett smart problem

Om jag har en 220 volts golvlampa mitt på golvet och vill ha ström/lyse till den utan att dra en kabel över golvet till ett strömuttag. Går detta att lösa med någon smarta hem pryl? Jag är helt novis i detta ämne men är helt övertygad om att det finns flera stycken här som antingen har en lösning eller idiotförklarar mig omgående.

1 gillning

Season 9 No GIF by The Office

1 gillning

Bila upp ett spår i golvet och spackla över efteråt. Dra ner kabel från taket.

1 gillning

Tänker likadant, bila eller hänga från taket. Alternativet kan vara en laddbar lampa men det tycks vara dyrt🤷🏻‍♂️

1 gillning

Ett ämne för mig..:sunglasses: Men som redan skrivits låter det svårtlöst. Är det på jobbet eller hemma? För jobbet så är nog laddbar det som kan finnas. Men jag sökte med ljus och lykta(!) efter en laddbar bordslampa och det finns inte så många laddbara lampor överhuvudtaget som inte är pyttesmå.

1 gillning

Är hemma. Bila eller kapa upp golv är inget alternativ. Så det får nog bli en annan lösning, typ tunnare kabelgömma på golvet om jag hittar något som funkar.

Det funkar inte att följa kapseln under någon snygg matta?

Det är nog laddbart eller elverk som är din chans :wink:

Lägg en tunn lampkabel och lägg sedan en tjockare matta över. Så märks knappt kabeln :wink:
Annars är ju batterialternativ bra. Men har nog bara sett mindre bordslampor med batteri, när det kommer till ”hemmalampor”.

Finns rätt smidiga kabelkanaler i olika varianter, åk till Bauhaus, stort utbud där. Någon kanske funkar för er.

Om du känner dig äventyrlig

nikola tesla GIF by Digg

1 gillning

Silvertejp :+1:

2 gillningar

Det blir en kabellkanalslösning.

Fram med den gamla motionscykel och dra på en dynamo på den sen är det bara att be frugan att trampa för glatta livet. :wink:

IMG_5113

3 gillningar

Projektet är nerlagt. När man har förmågan som jag att presentera en mer eller mindre olösbar lösning så kommer frugan snart på andra tankar. :joy::joy:

3 gillningar

Smart. Till och med bättre än att dra ut på det i en evighet så att det faller av den orsaken..:sweat_smile: