iTunes -> Apple TV - var är alla filmer?

Sedan Apple ändrade iTunes till Apple Tv har jag inte blivit klok på hur man hittar alla filmer. Om jag kollar via min Mac så finns nu en app som heter TV. Men där finns ett mycket knapert antal filmer. Men jag vet ju att alla filmer finns kvar i vad det nu heter. Men hur ser man dessa filmer via en Mac?

Det är Tv-appen du använder.

Men om jag går in TV-appen och väljer filmer hittar jag bara ett fåtal. Överst ligger som på iTunes en rullande lista med nya filmer, sedan kommer topplistan. Nytt och sevärt ligger näst på tur och det innehåller 9 filmer, Alla ganska nya. Därefter kommer tre stora rutor, Marvells, Star Wars och Disney.
Sist kommer Om du har missat. Där ligger 31 filmer som jag inte riktigt kan kategorisera.

Resten måste man söka efter. Tidigare fanns mängder av möjligheter att titta efter dem. Typ Netflix och HBO. Det är att se urvalet jag vill kunna göra, inte enbart söka efter en specifik film. Missar jag någon knapp eller inställning nu eller ligger allt så att man måste söka?

Nej det finns ingen inställning utan det är så det ser ut. Sen när har man kunnat konfigurera tex Netflix eller iTunes Store hur titlar presenteras? Aldrig.

Jag har då en standardapp på min ATV som heter Movies iTunes där alla mina köpta filmer finns, och hela sortimentet man kan köpa och hyra. AppleTvappen använder jag inte för mitt bibliotek.

long time no see… Nu sitter jag och retar upp mig på TV-appen igen. Som svar på din fråga så fanns det ju en funktion till höger på iTunes där olika genre fanns. Och fina möjligheter att se olika “framsidor” på filmer. Det underlättar ju något enormt när man inte vet vad man ska se. Nu måste man ju veta ganska exakt vad filmen heter för att hitta den.

Typ nu, sonen och jag vill se någon Marvel. Vi vet inte vilken eller vad det heter exakt. Helt kört med nuvarande design.