Italienska tomatkungen Cirio lanserar sina produkter i Sverige

Från sajten:
image

Det italienska märket Cirio kommer nu till Sverige med 11 tomatbaserade produkter och det är allt från krossade tomater till färdig pizzasås.

För ett par år sedan var tomatutbudet inte speciellt stort i Sverige men på senare år, kanske mycket tack vare att fler gör napolitanska pizzor hemma så har även fler tillverkare dykt upp i butikerna. Nu kommmer Cirio dyka upp i affärer runt om i Sverige och Francesco Cirio som grundande bolaget var först i världen med att konservera tomater 1856. Bland nyheterna hittar vi:

• Cirio krossade tomater
  • Cirio finkrossade tomater
  • Cirio passerade tomater
  • Cirio pizzasås
  • Cirio körsbärstomater “Pomodorino”
  • Cirio plommontomater

Tomaterna ska vara av hög kvalité och bolaget är ett kooperativ med över 14 500 italienska tomatodlare och tomaterna konserveras alltid inom 24 timmar för att bibehålla så mycket smak som möjligt och även näring. Produkterna kommer att gå att hitta på ICA, Coop, City Gross, Hemköp och Willys.

Galleri

2 gillningar

Jag brukar köpa ett storpack med Cirio Tomatpuré på costco, finns ofta ett sånt storpack med 12 tuber puré för typ 150 spänn. Alltid grymt att ha hemma, förgyller alla pastarätter :slight_smile:

Någon som testat dessa mot tex Mutti som ligger i ungefär samma prisnivå?

Googlar man så verkar det inte finnas någon enighet annat än att "köp alltid hela tomater" och det kände jag redan till.

Jag kan bara voucha för deras tomatpuré som har funnits ett bra tag på Costco. Den håller toppklass. Lika bra, om inte bättre än Mutti.