Istället för Lightroom?

Har sagt upp lightroom pga vill inte längre betala månadsvis . Dock är de ju riktigt bra o jobba med många bilder samtidigt. Men vad rekommenderar ni som är likt lightroom, lätt o jobba med många bilder samtidigt.

Testa Affinity Photo just nu 300:- i engångskostnad. Jag har det själv men har aldrig använt det, skulle köra detta istället för PS men har inte kommit till skott. Många vurmar för detta program, kan vara värt att testa.

https://affinity.serif.com/en-gb/photo/#buy

Jo jag har det! Men de är inte smidigt o köra flera bilder samtidigt tyvärr. Är mer om man ska jobba med ett foto i taget.

Ok, har som sagt bara installerat det själv och då är det kanske mera likt PS.

Ah precis, väldigt likt photoshop :)!

On1 Photo Raw. Det verkar vara bra pris just nu med $50.

Okej! Är de för att arbeta med flera bilder samtidigt ?

Ja, det är det. Det är en direkt motsvarighet till LR i det avseendet. Jag har testat det tidigare men använder i dagsläget LR. Men On1 Raw Photo blir allt bättre för varje version, så jag kanske ska testa det igen.

Ladda ner en testversion för att kolla om det kan vara nått.

Testa Luminar. Har kört det både på PC och Mac med gott resultat.

Mm har också Luminar. Du kan köpa via mig, så får jag lite provision :hugs: finns många smidiga Ai filter som man sen kan tweaka, och såklart mer traditionella/ vanliga sliders.

(Har även Affinity Photo. Skit bra! Men det programmet har inte någon media/foto organisera funktion. Utan mer photoshop)

Har luminar 3, men är de för många foton?

Jag har funderat på att ersätta LR 6 med detta.
Vet du om det finns HDR samt panorama-sammanfogning?

Hur är DarkTable? Är de snabbt med många foton? Eller är de Capture One att gå på?

Jodå, det finns. Markerar man flera bilder så kan man skapa både HDR och panoraman.
tempsnip

1 gillning

Japp!

Värt o uppgradera från Luminar 3 till Luminar 4?

Både och, upplever att Ai filter blivit bättre. Men GUI har lite att önska från L3. Menyn till höger. Där scrollande man tidigare. Nu lite mer klick. Kanske mer överskådligt. Smaksak

Okej :slight_smile:

Kanske om det finns demo eller youtube, så får du snabbt en känsla om det kan vara värt det :+1:

Här kommer en fin rabatt på Luminar 4:

:hugs: