Isländska dejtingappen Smitten lanseras i Sverige

Från sajten:
image

Vad vore livet utan dejting och hur kan denna förändras i en digital tidsålder? Vi får se för nu lanseras den isländska dejtingappen Smitten i Sverige.

Isländska dejtingappen Smitten har gjort succé på såväl Island som i Danmark och nu är det dags för Sverige. Sedan appen lanserades för två år sedan har Smitten visat på god tillväxt i både antal användare som i interaktioner. Totalt har användarna svept över 200 miljoner gånger i appen.

Smitten

Statistik visar att mer än 60 procent av matchningarna på Smitten resulterar i en interaktion, att jämföra med 11 procent hos den branschledande dejtingappen Tinder.

Smitten

Appen sägs vara lättanvänd, full av färger och ganska annorlunda mot andra dejtingappar på marknaden.

Någon av våra läsare som testat än?

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Kanske man får testa när jag orkar börja dejta igen haha.
Men lär ta några månader till. :grimacing:

2 gillningar

Laddade hem den, verkar vara en annorlunda twist.kan vara kul

Det känns tacksamt att jag både skaffade barn och gifte mig innan eran med dejtingappar blev ett fenomén. Hooja!

3 gillningar

Det ska du vara glad för! Dating idag är ett jävla rövhelvete.

Isländsk dejtingapp – varnar den om man är släkt med personen man dejtar?

3 gillningar

Träffade min fru på helgon.net.

Hängde där när jag var yngre men hände inte så mycket. :joy:

Var inte särskilt aktiv där men upptäckte att någon skrivit till mig och så började via skriva utanför på MSN och så höll vi kontakten rätt länge innan vi träffades något år senare. Vi båda var i en ålder då vi visste vad vi ville, var ärliga med det från början och det känns bra över tio år senare.

5 gillningar

Jag testade match.com när jag var i tjugofemårsåldern men var alldeles för nojig och nervös kring min egen framtoning för att ha någon lycka alls. Provade igen när jag passerat fyrtio på OK Cupid och då var jag säkrare på mig själv och vad jag ville. Dejtade några trevliga människor och hittade ganska snabbt den som skulle bli min fru.

3 gillningar

Testade Match men det var inget för mig. Träffade mitt ex på Mötesplatsen

1 gillning

Mitt inlägg var inte så mycket en kommentar på dejtingplattformen (känns som Match var det som fanns för 20+ år sen) som sådan utan mer att oavsett plattform behövde jag vara mogen för nätdejting för att det skulle funka för mig. Men då funkade det också väldigt bra!

1 gillning

Har aldrig ens varit inne på en sådan typ av app, laddar jag ner den för att kolla blir det nog världskrig. :joy::joy::joy:

Smitten var ju inte ett helt bra namn kan man ju tycka. :joy::joy:

2 gillningar

Hänga på krogen/disco som man gjorde förr var inte så kul det heller :man_shrugging:t2:

1 gillning

Neee men det var det inte när jag gick på högskolan heller, var var så ointresserad då så kunde vända killar ryggen för jag umgicks med mina vänner och dom var jobbiga. :joy::see_no_evil:

1 gillning

I värsta fall gick det ju alltid att ta ett kvart i tre ragg och dra till en swingers klubb. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Jag testade Spray Date(tror det hette det). La ned en del möda på att få till en ärlig och lockande presentation. Jag fick noll reaktion. Verkligen stendött. Bad en tjej på jobbet kolla och hon bara - har du skrivit det där? På allvar? Det var nog den mest pretentiösa texten någon lagt upp på en datingsida. Skrev om och det blev inte så mycket bättre..:sweat_smile:. Men lite napp fick jag men kände att det inte var min grej.

6 gillningar

Var gjorde du när du var ung?:joy:

Drack öl och försökte ragga🤷🏻‍♂️

1 gillning

Samma här!

Och islänningarna har väl redan en app för att kunna se hur nära släkt de är?