iPod Pros till två olika Apple ID

Jag tror redan att jag har svaret på den här frågan, men vill dubbelkolla.

Jag har ett Apple ID som är kopplat till min dator, telefon och AirPods Pro.

Ifall jag skaffar en telefon med ett annat Apple ID så vill jag också kunna använda mina lurar till den så klart.

Den funktionen som är en livräddare för mig är att kunna använda "hitta" för att lokalisera var jag lagt mina lurar. Men är det något som enbart fungerar ifall lurarna och kopplade till samma Apple ID som telefonen? Dvs. är det en funktion som jag enbart kommer att kunna göra med den telefon som jag redan har?

Det går att koppla AirPodsen till ett annat Apple ID ifall man återställer dem till fabriksinställningarna, men det känns som en no bueno att göra när jag växlar mellan mina två telefoner så ofta som jag gör.

Kan inte familjedelning vara lösningen du söker?

Kanske? Apple ID:et jag redan har är för jobb, och det andra skulle vara strikt privat. Jag är rätt noga med att det är vattentäta skott och ingen koppling mellan jobb och privat.

Jag har en jobb-telefon med eget Apple-id och har mina airpods pro kopplade till båda lurarna. Själva omkopplingen när jag hoppar mellan telefonerna är lite långsam ibland, men ganska ok. Exempelvis om jag har dessa kopplade till min privata lur och det ringer på jobbtelefonen så kan jag svara och välja lurarna och sen efter några sekunder så har de kopplat över.

När det gäller hitta-appen, så kollade jag lite nu och det verkar vara så att via jobbtelefonen så visas den plats de senast var anslutna till den telefonen. Försöker jag ”spela ljud” så står det bara ”ansluter”.. så tror det kan vara lite skakigt att förlita sig på den funktionen. Men om lurarna senast var uppkopplade till jobbtelefonen så kanske det funkar bättre?