Det har seglat upp nya rykten om den kommande iPhone SE 4, som förväntas bli den billigaste iPhone-modellen i Apples sortiment.
Enligt rykten är det Korea-baserade bolaget LG Innotek huvudleverantör av både fram- och bakkamerorna till den kommande “budget”-telefonen iPhone SE 4, som ryktas lanseras i mars. På baksidan av telefonen kommer vi att hitta en 48-megapixelkamera, och på framsidan en TrueDepth-kamera på 12 megapixel. Den ryktas också komma med Face ID, en 6,06-tums skärm, OLED-teknik, USB-C och 8 GB RAM.
iPhone SE 4 kan också bli den första telefonen från Apple som utrustas med deras eget 5G-chip, utvecklat av Apple själva. Prislappen skulle kunna landa på runt 7 000 kronor.
Det var ett tag sedan Apple lanserade en uppdaterad iPhone SE, men nu ser det ut som att nästa modell kan dyka upp redan nästa vecka.
Enligt Bloombergs Mark Gurman kan Apple lansera iPhone SE 4 inom kort, och det kommer inte att ske via något event – istället väntas Apple släppa nyheten genom ett pressmeddelande. Den nya modellen förväntas ha en design som påminner om iPhone 14, vilket innebär tunnare kanter och Face ID. Dessutom ryktas det att iPhone SE 4 blir Apples första telefon med deras egna 5G-modem.
Telefonen sägs även ha stöd för Apple Intelligence och utrustas med A18-chippet, samma som iPhone 16-serien. Den väntas dessutom komma med USB-C och en 48-megapixelkamera. Vad prislappen hamnar på återstår att se, men enligt ryktena ska den ligga under 500 dollar.
Hemsk tanke, men förmodligen sann. Därför man kör privat telefon även på jobbet. Skulle inte acceptera en budgetlur när man är van vid nåt bättre. Då betalar jag hellre själv.
Hos oss kan man lägga till pengar om man vill ha en bättre modell så står bolaget för värdet av vad standardluren är. Sen om man slutar får man köpa loss den om man vill. Rätt nice setup men jag kör privatlur och dubbla SIM-kort.
Det diskuteras så hos oss också. Våran nuvarande mobilpolicy säger att man får köpa en mobil för max 3000 spänn + moms. Den är väl framtagen 2015 eller nåt sånt.
Förstår dig. Nu är det ju jag som bestämmer vilken tjänstelur jag skall ha så det problemet finns inte. Men går då på den som är mest ekonomisk och ändå hyfsat bra
Varenda en nästan. Folk vill inte ha nåt androidskräp för 3k. Folk kör med sina privata lurar. Men å andra sidan använder vi inte våra telefoner mycket i jobbet, all kommunikation sköts antingen via Teams eller via Dstny softphone.
Samma setup som vi har fast med företagstelefoner, alla ligger i Azure via MDM men allt är tillåtet förutom våra egna regler som tex att man inte får kopiera ut data, text etc från Teams/Outlook på telefonen samt att en företagsportal installeras.
IOM att vi bara har privata telefoner i stort sett kan vi inte kräva MDM. Jag skulle inte acceptera en MDM profil på min privata lur iallafall. Däremot går det ju att styra så att länkar i outlook måste öppnas i Edge exempelvis och det där med att det inte går att printscreena och kopiera från företagsapparna etc. Sen kräver vi en PIN kod på apparna med. Samt FaceID/TouchID.