iPhone fyller femton bast!

Från sajten:


Apples genom tiderna största framgång fyller idag 15 år och ser ut att leva ett bra tag till.

Januari 2007 visade Steve Jobs för första gången upp vad som skulle komma att bli en av mobilvärldens största produkter: iPhone. Ni som var med på den tiden kanske minns Steve Jobs presentation där han upprepade mantrat an iPod, a phone.. an internet communicator. Are you getting it? (se klipp ovan)

Den 29e juni 2007 var det då dags för släppet av telefonen som fortfarande står för hälften av hela Apples omsättning. Succén lät vänta ett tag på sig, dels på grund av att priset kanske var något högt. Apple gav till och med bort presentkort på 100$ till alla som köpt telefonen direkt när den kom ut.

Men marknaden för mobiltelefoner ser numera väldigt annorlunda ut, både med antalet aktörer, modeller och operativsystem som alla har sina för- och nackdelar. Hur det ser ut om ytterligare 15 år kan vi bara sia om.

Via: 9to5Mac

6 gillningar

Man kommer ju ihåg när man höll i sin första iphone... Häftigt när en produkt kan revolutionera så mkt.

2 gillningar

Cool man var när man visade upp första modellen för polarna. Som man köpte på fyllan från ebay.

3 gillningar

Betalade typ 700-800 spänn för frakten när jag köpte första iPhone, men har å andra sidan aldrig fått snabbare leverans över Atlanten.

1 gillning

Jag köpte två, så fort det gick. 10k SEK styck har jag för mig. Var klart coolaste på jobbet sen. :joy:

2 gillningar

Tror inte jag gav mer än runt 5k+frakt men minns ej riktigt.

Blev tvungen att leta upp kvittot. :slight_smile:

2 gillningar

Jag mindes helt fel, 12k för 2st med frakt. :slight_smile:

1 gillning

Beställde min via iFun.se en sida med koppling till 99mac.se på den tiden. Hämtade iPhonen den 14 november 2007.
Kommer ihåg att de på jobbet gillade den men tyckte att den var stor.

Jag tycker det är imponerande att ni har kvar kvittona.